Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a infracțiunilor asimilate infracțiunilor de corupție au dispus punerea în mișcare a acțiunii penale față de inculpații:
ALESU FLOAREA, la data faptelor director general al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Teleorman și DUMITRU JENICA, la data faptelor șef Serviciu Resurse Umane, Juridic și Contencios din cadrul aceleiași instituții, sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:
– abuz în serviciu dacă funcționarul public a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată,
– instigare la fals intelectual, în formă continuată,
BALABAN CONSTANTIN CLAUDIU, la data faptei șef al Complexului de servicii destinate copilului și familiei din mun. Alexandria și BOBOC REMUS IONUȚ, la data faptei șef al Serviciului Administrativ, Patrimoniu, Tehnic și Aprovizionare din cadrul D.G.A.S.P.C. Teleorman, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de fals intelectual, în formă continuată,
De asemenea, procurorii anticorupție au mai dispus efectuarea în continuare a urmăririi penale față de suspecta
PRODANA (fostă Dragnea) BOMBONICA, coordonator al Complexului de servicii destinate copilului și familiei și șef serviciu Secretariat din cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Teleorman, la data comiterii faptei, sub aspectul infracțiunii de abuz în serviciu dacă funcționarul public a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit.
Din ordonanțele întocmite de procurori a rezultat că există date și probe potrivit cărora:
În perioada iulie 2006 – 2013, inculpatele Alesu Floarea și Dumitru Jenica, în calitățile menționate mai sus, cu încălcarea atribuțiilor de serviciu, au dispus în mod ilegal menținerea în funcții și implicit plata drepturilor salariale pentru un număr de patru angajați din cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Teleorman. Aceasta, în condițiile în care cunoșteau faptul că, deși cei patru au figurat în mod scriptic ca angajați în cadrul instituției respective, ei nu s-au prezentat efectiv la serviciu și nu au prestat vreo activitate.
Cei patru angajați au fost menținuți pe statul de funcții ale instituției, încasând astfel lunar sume necuvenite în cuantum total de peste 150.000 lei, prejudiciind astfel bugetul de stat și bugetul local.
În același context, în intervalul ianuarie – mai 2014, în scopul justificării salarizării activității a două dintre persoanele respective, inculpatele Alesu Floarea și Dumitru Jenica i-au determinat, direct și indirect, pe subordonații lor Balaban Constantin Claudiu și Boboc Remus Ionuț să falsifice diferite înscrisuri (pontaje lunare, state de plată, condici de prezență, fișe de prezență colective, rapoarte de activitate, rapoarte de evaluare, precum și alte documente justificative) cunoscând că, în acest fel, au fost atestate fapte sau împrejurări necorespunzătoare adevărului, în sensul justificării doar scriptice a activității acestora.
În perioadele 3 martie – 1 august 2008 și 3 iulie 2009 – 1 august 2010, suspecta Prodana Bombonica, în calitate de coordonator al Complexului de servicii destinate copilului și familiei și în calitate de șef Serviciu secretariat din cadrul DGASPC Teleorman, prin încălcarea cu știință atribuțiilor de serviciu, deși a cunoscut faptul că două subordonate, încadrate în funcția de referent la instituțiile pe care le conducea, nu s-au prezentat la serviciu și nu au respectat prevederile contractului individual de muncă și fișa postului, nu a întreprins nici un demers de sancționare a persoanelor respective.
Această conduită a permis celor două angajate să își încaseze în mod necuvenit drepturile salariale aferente perioadelor menționate.
Inculpaților și suspectei li s-au adus la cunoștință calitatea procesuală și acuzațiile, în conformitate cu prevederile art. 309 și 307 Cod de procedură penală.
Precizăm că inculpata Alesu Floarea a fost trimisă în judecată de procurorii anticorupție cu privire la săvârșirea infracțiunii de trafic de influență. (comunicat 1314/VIII/3 din 19 septembrie 2014 ).
Facem precizarea că efectuarea urmăririi penale, respectiv punerea în mișcare a acțiunii penale reprezintă etape ale procesului penal reglementate de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activități care nu pot, în nici o situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.