Ușor, ușor, campania electorală pentru alegerile locale se apropie de sfârșit. Candidații fac toate eforturile să-și convingă, pe ultima sută de metri, electoratul. Și cum e aproape imposibil să mai poți cumpăra un vot, se apelează la puterea cuvântului. Fluturași, broșuri cu proiecte, programe și obiective de viitor. Se observă un dezinteres general. Sunt mulți nehotărâți. Nu mai sunt acaparați de „balivernele” unora și ale altora. Observă și ei diversiunile și manipulările.
Victor Drăgușin, primarul în funcție al reședinței de județ, a împânzuit maldăre întregi de tipărituri pe scările de bloc. E legal. Însă pe cetățeni nu-i mai interesează niciun program, ei văd ce se întâmplă în oraș. Așa că „hârtiile” multiplicate zac pe mozaicul scărilor. Unii le-au luat doar pentru a împacheta ouăle de la țară: „Știu eu cu cine votez, nu trebuie să mă convingă nimeni. E secret. Păi, sunt născut și crescut aici și observ că numai șmecherii au acces la afaceri. Să nu ne creadă proști! Trebuie trântită și mafia asta odată! Ce să citesc eu?! Am luat două cărticele de-astea să am cu ce împacheta ouăle când merg la soacră-mea, la țară…” ne-a declarat un locatar hâtru.