În anul şcolar 2020-2021, programul #UcenicElectrician a continuat să fie o alternativă educaţională pe care tinerii se pot baza, oferind cele mai bune condiţii viitorilor profesionişti din domeniul energiei. Aceasta este concluzia la care au ajuns peste 83% dintre elevii care fac parte din programul Ucenic Electrician, marca Distribuţie Oltenia.
Cifre cheie ale programului în anul şcolar 2020-2021:
- 264 de elevi din 5 licee profesionale au participat la 41 de ateliere de dezvoltare personală şi teambuildinguri, atât online cât şi offline;
- 264 de elevi care au format 53 de echipe şi au fost implicaţi în cea mai nouă ramură a proiectului – Clubul de Practică;
- Aproape 200 de elevi au primit burse şi premii speciale în valoare de 12 500 EURO.
“Am învăţat să apreciez energia electrică deoarece nu se câştigă uşor, am învăţat să lucrez în echipă şi să mă implic în orice activitate legată de această meserie.“
În urma unui chestionar aplicat la finalul anului şcolar 2020-2021 unui grup de peste 60 de tineri implicaţi în proiect, 84% dintre aceştia au apreciat că Ucenic Electrician i-a ajutat atât în formarea personală, cât şi profesională, fiind un program foarte util;
- peste 91% dintre elevi evaluează aceste activităţi ca fiind interesante şi foarte interesante, considerând că i-au ajutat să înţeleagă calităţile unui bun electrician, să se dezvolte pe plan personal şi profesional, să devină mai responsabili, să comunice mai bine şi să devină buni coechipieri, luând exemplu de la cei mai buni profesionişti din domeniu;
- Clubul de Practică – cea mai nouă ramură a proiectului – este considerat de către 97% dintre tineri cel mai interesant instrument care i-a ajutat să devină buni electricieni, fiind mândri de proiectele realizate.
“Un moment memorabil a fost atunci când am început să lucrăm cu kit-ul practic, fiind pentru prima dată, m-am bucurat fiindcă am învăţat lucruri noi şi am şi făcut ceva care îmi place şi mă atrage.“
“Am învăţat să fac roboţei, ceea ce a fost fascinant.”
Atracţia de anul acesta au fost kit-urile Arduino care au ajuns la 53 de echipe de elevi şi mentorii lor. Prin acestea, au fost dezvoltate o serie de proiecte care se bazează pe tehnologia Arduino, în zona de energie verde, eficienţă energetică sau case inteligente. Printre acestea s-au numărat: sisteme de securitate bazate pe cartelă cu afişaj digital, un sistem fotovoltaic care urmăreşte lumina solară, un cronometru digital, un sistem de control al unui motor trifazic sau un sistem de casă inteligentă în miniatură.
Ce spun profesorii?
- 8% din profesori consideră că elevii implicaţi în proiect au devenit mai responsabili, 88.9% consideră că s-a îmbunătăţit lucrul în echipă şi 88.9% consideră că elevii şi-au îmbunătăţit competenţele tehnice;
- 8 din 9 profesori consideră că activităţile au fost foarte atractive şi relevante;
- Toţi cei 9 profesori respondenţi consideră în grad mare şi foarte mare că activităţile Clubului de Practică au deschis un drum nou pentru elevi şi profesori.
“Apreciez foarte mult dorinţa elevilor de a cunoaşte noi oportunităţi de dezvoltare, dorinţa lor de reuşită, încercările repetate până când lucrările realizate erau funcţionale, colaborarea dintre ei, dorinţa lor de autodepăşire.” – profesor implicat în activităţile Clubului de Practică.
Continuăm activităţile care ne aduc mai aproape de o nouă generaţie de profesionişti în domeniul energiei şi suntem convinşi că viitorul va fi pe cele mai bune mâini.