Începând cu data de 10 mai a.c., Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă a lansat cetățenilor o provocare, aceea de a deveni voluntari în cadrul inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă din România.
Demersul are la bază beneficiile activităţilor de voluntariat, ca expresie a implicării, solidarităţii şi responsabilităţii civice şi valorii profesionale a acestora, materializată în sprijinul acordat comunităților pe timpul situațiilor de urgență, dar și pentru prevenirea lor.
După parcurgerea unor programe de pregătire, activităţile derulate alături de efectivele inspectoratului pentru situații de urgență vor consta în participarea la misiunile de intervenție, utilizarea noţiunilor de bază în acordarea primului ajutor calificat, implicarea în acţiunile de ajutor umanitar şi în cele de popularizare a mesajului preventiv.
Proiectul intitulat „Salvator din pasiune” se va derula în perioada 10 mai – 29 iulie a.c., interval de timp structurat în trei etape ce presupun recrutarea şi înscrierea candidaţilor, analizarea dosarelor și încheierea contractelor de voluntariat.
Condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească cei care doresc să se alăture pompierilor salvatori sunt următoarele:
- vârsta cuprinsă între 16 şi 65 de ani;
- apt din punct de vedere medical;
- să nu fi fost condamnat pentru săvârşirea infracţiuni lor cu intenţie;
- să nu fi pierdut anterior calitatea de voluntar în cadrul inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă.
Dosarul candidatului trebuie să conţină: cererea de înscriere, certificatul de cazier judiciar (pentru persoanele care au vârsta de peste 18 ani), copie după actul de identitate, avizul psihologic, actul doveditor al ultimelor studii absolvite sau în curs de desfăşurare, adeverinţa medicală şi acordul părinţilor/tutorelui legal, pentru persoanele care au vârsta sub 18 ani.
Menționăm că Inspectoratului pentru Situații de Urgență „A. D. Ghica” al județului Teleorman i-au fost repartizate 40 de locuri, perioada de recrutare și înscriere fiind în intervalul 10.05 – 17.06.2016.
Persoanele desemnate din cadrul unității noastre pentru verificarea și primirea dosarelor de înscriere sunt lt. col. Bușcă Mădălin – Centrul Operațional și mr. Dobre Cristian – Biroul Resurse Umane.
Detalii suplimentare legate de activitatea de voluntariat pot fi obţinute accesând site-ul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă – www.igsu.ro – şi cel al Inspectoratului pentru Situații de Urgență „A. D. Ghica” al județului Teleorman www.isuteleorman.ro, structuri la nivelul cărora veți putea confirma valențele profesiei de salvator.
VĂ AŞTEPTĂM ALĂTURI DE NOI!
Compartimentul Informare şi Relaţii Publice
Cpt. Dragomir Adrian Gelu