Începând cu 1 noiembrie 2022, primăriile şi asociaţiile de dezvoltare intercomunitară care doresc să participe în cadrul Programului de realizare a pistelor pentru biciclete îşi pot crea conturile de utilizator în aplicaţia informatică pusă la dispoziţie pe site-ul Administratia Fondului pentru Mediu.
Conturile create şi utilizate pentru înscrierea în cadrul Programului Iluminat public, Programului Staţii de reîncărcare pentru vehicule electrice în localităţi, Programului Eficienţă energetică în clădirile publice, Programului Rabla Clasic, Programului Rabla Plus şi a Programului privind casarea autovehiculelor uzate rămân valabile şi pot fi accesate pentru depunerea cererilor de finanţare pentru Programul de realizare a pistelor pentru biciclete.
De asemenea, în perioada 4 noiembrie 2022, ora 10.00-9 decembrie 2022, ora 14.00 sau până la epuizarea bugetului alocat sesiunii de finanţare, solicitanţii vor putea depune cererile de finanţare, împreună cu documentaţia aferentă, în aplicaţia informatică prin intermediul conturilor de utilizator create. Bugetul alocat sesiunii de finanţare este de 500 de milioane de lei.
Finanţarea se acordă în procent de până la 100% din cheltuielile eligibile în limita sumelor ce pot fi acordate pentru fiecare categorie de solicitanţi.
Finanţarea se acordă pentru fiecare categorie de solicitant, după cum urmează:
- UAT-Municipiul Bucureşti-maximum 75.000.000 lei;
- subdiviziunea municipiului Bucureşti-maximum 45.000.000 lei;
- UAT-municipiu de rang I-maximum 37.000.000 lei;
- UAT-municipiu de rang II-maximum 30.000.000 lei;
- UAT-oraş-maximum 22.000.000 lei;
- comună cu mai puţin de 5.000 de locuitori-maximum 3.700.000 lei;
- comună cu mai mult de 5.001 de locuitori-maximum 7.500.000 lei;
- UAT-judeţ-maximum 22.000.000 lei.
Înscrierile în aplicaţie se realizează în limita a 150% din bugetul alocat Programului.