S-a finalizat Acţiunea de informare şi control pentru verificarea modului în care sunt respectate cerinţele minime de securitate şi sănătate în muncă în instituţiile de administraţie publică.
Obiectivele acestei acţiuni au fost:
- Creşterea nivelului de respectare a legislaţiei din domeniul securităţii si sănătăţii în muncă de către autorităţi şi instituţii publice;
- Clarificarea unor aspecte în ceea ce priveşte modul de interpretare şi de aplicare a unor prevederi legale în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă de către angajatorii ţintă;
- Stabilirea măsurilor care se impun, pentru:
– implementarea şi urmărirea principiilor generale referitoare la prevenirea riscurilor profesionale;
– protecţia sănătăţii şi securitatea lucrătorilor;
– eliminarea sau ţinerea sub control strict a factorilor de risc de accidentare şi îmbolnăvire profesională;
– asigurarea cadrului organizatoric şi a mijloacelor necesare desfăşurării activităţii în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă.
În cadrul acestei acţiuni, inspectorii de muncă din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Teleorman au efectuat 33 de controlae la instituţiile publice din judeţ, prilej cu care au fost constatate 205 deficienţe, pentru care au fost aplicate 205 sancţiuni.
La finalul acţiunii, a avut loc o şedinţă de evaluare a rezultatelor obţinute, cu participarea reprezentanţilor unităţilor controlate, fiind distribuit participanţilor chestionarul de opinie. Din aceste chestionare, rezultă necesitatea implicării mai ample a angajatorilor în sesiuni de conştientizare a personalului cu atribuţii în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă la nivel de autorităţi şi instituţii publice.