Începând cu data de 16 mai 2024, Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor a operaţionalizat platforma destinată activităţii ofiţerilor de stare civilă SIIEASC-Sistemul Informatic Integrat de Emitere a Actelor de Stare Civilă) prin înregistrarea doar în format digital a evenimentelor de viaţă (naştere şi deces).
Având în vedere activitatea întreprinsă în scopul extinderii SIIEASC, instituţia informează că, la nivelul juderţului Teleorman, sunt interconecate la Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă 29 unităţi administrativ-teritoriale (municipiul reşedinţă de judeţ, municipii, oraşe şi comune), din totalul de 97, astfel:
-16 mai 2024-Municipiul Alexandria
-28 mai 2024-Municipiul Roşiori de Vede
-29 mai 2024-Oraşul Videle
-30 mai 2024-Municipiul Turnu Măgurele
-30 mai 2024-Primăria Comunei Liţa
-03 iunie 2024-Primăria Comunei Nanov
-03 iunie 2024-Primăria Comunei Buzescu
-03 iunie 2024-Primăria Comunei Vedea
-03 iunie 2024-Primăria Comunei Scrioaştea
-03 iunie 2024-Primăria Comunei Dideşti
-03 iunie 2024-Primăria Comunei Dobroteşti
-04 iunie 2024-Primăria Comunei Trivale Moşteni
-04 iunie 2024-Primăria Comunei Talpa
-04 iunie 2024-Primăria Comunei Poeni
-04 iunie 2024-Primăria Comunei Gratia
-06 iunie 2024-Primăria Comunei Bujoreni
-06 iunie 2024-Primăria Comunei Drăgăneşti Vlaşca
-06 iunie 2024-Primăria Comunei Măgura
-18 iunie 2024-Primăria Comunei Crângu
-18 iunie 2024-Primăria Comunei Dracea
-18 iunie 2024-Primăria Comunei Putineiu
-18 iunie 2024-Primăria Comunei Salcia
-18 iunie 2024-Primăria Comunei Crângeni
-18 iunie 2024-Primăria Comunei Călmăţuiu
-18 iunie 2024-Primăria Comunei Călmăţuiu de Sus
-18 iunie 2024-Primăria Comunei Plopii-Slăviteşti
-18 iunie 2024-Primăria Comunei Slobozia Mândra
-18 iunie 2024-Primăria Comunei Uda-Clocociov
-18 iunie 2024-Primăria Comunei Saelele
-18 iunie 2024-Primăria Comunei Lunca
Astfel, înregistrarea actelor de naştere, respectiv a celor de deces, se va face în sistem informatic, prin intermediul SIIEASC si se vor elibera cetăţenilor certificate_de_naştere, respectiv certificate_de_deces, tipizate sau electronice în funcţie de opţiunea acestora. În perioada imediat următoare, etapizat, aceste fluxuri de activitate vor fi extinse la nivelul tuturor celor 97 unităţi administrativ-teritoriale de pe raza judeţului Teleorman, urmând a actualiza situaţia curentă. Întrucât, extinderea Sistemului Informatic Integrat se realizează etapizat, fiind necesară interconectarea celor 3188 de unităţi administrativ-teritoriale la nivel naţional, platforma destinată prestării serviciilor exclusiv on-line cetăţenilor, la momentul actual, nu poate fi accesibilă. În prezent, pentru a obţine un certificat de stare civilă (naştere sau deces), persoana se deplasează la oficiul de stare civilă unde depune documentele necesare, respectiv cererea de eliberare a certificatului de stare civilă, document care se poate elibera atât în format digital, solicitantul trebuind să comunice ofiţerului de stare civilă o adresă de poştă electronică, dar şi în format fizic, printat pe un formular securizat, în funcţie de opţiunea cetăţeanului/ aparţinătorului.
Certificatele de stare civilă eliberate anterior în baza normelor legale în vigoare la acea vreme sunt şi rămân valabile. Extinderea, la nivel naţional, a Sistemului Informatic are ca termen de finalizare data de 24 septembrie 2024.