7.2 C
Judeţul Teleorman
miercuri, mai 14, 2025

Schimb de experiență – metodologii de predare inovatoare utilizate în sistemele de formare profesională din Spania

Articole noi

Info TR
Info TRhttps://infotr.ro
Stiri, reportaje, anchete si informații din Teleorman.

În perioada 17-21 februarie 2025, patru profesori discipline economice de la Liceul Tehnologic Virgil Madgearu au beneficiat de o experiență internațională, activitate de tip job shadowing la Colegiul Gamarra și companii de practică partenere din orașul Malaga, Spania.
Liceul Tehnologic Virgil Madgearu a fost reprezentat de către doamnele profesoare: Gheorghescu Daniela -director adjunct, Drăgoi Doina, Oprescu Eugenia și Țuia Steluța – profesori discipline economice.
Activitatea a avut loc în cadrul proiectului de mobilitate cu numărul de referință 2024-1-RO01-KA121-VET-000216598 finanțat de Uniunea Europeană prin programul Erasmus + acreditarea VET de care beneficiază Liceul Tehnologic Virgil Madgearu Roșiori de Vede pe o perioadă de 3 ani, 2024-2027.
Activitatea de job shadowing a reprezentat o oportunitate valoroasă pentru dezvoltarea competențelor profesionale în domeniul educației și formării profesionale (EFP) pentru profesorii liceului nostru. Activitățile derulate au avut drept scop perfecționarea predării disciplinelor economice, analiza pieței muncii și utilizarea instrumentelor digitale în educație, pentru pregătirea completă a elevilor în fața provocărilor pieței muncii.
Vizita la Colegiul Gamarra a oferit o imagine clară asupra modului în care instituțiile educaționale din Spania integrează teoria cu practica, furnizând elevilor o pregătire completă în domeniul economic și turism.
Experiența a inclus o serie de activități menite să contribuie la o înțelegere mai profundă a sistemelor EFP și să îmbunătățească programele de stagii de practică ale elevilor de la Liceul Tehnologic Virgil Madgearu Roșiori de Vede.
În timpul perioadei de job shadowing participanții au vizitat agenți economici pentru a observa cum sunt organizate programele de stagii și au discutat despre cele mai bune practici și provocările în educația profesională; au observat cum instituțiile din Spania integrează instrumentele digitale pentru comunicare, coordonare și monitorizarea progresului elevilor pe parcursul pregătirii practice, abilități pe care le vor aplica pentru a îmbunătăți organizarea stagiilor la operatorii economici parteneri.
Analiza comparativă a sistemelor educaționale din Spania și România le-a oferit participanților perspective importante asupra domeniilor în care liceul poate îmbunătăți organizarea stagiilor și utilizarea instrumentelor digitale.
Colegiul Gamarra reprezintă un exemplu de bună practică în domeniul educației EFP, iar lecțiile învățate de aici pot fi aplicate pentru îmbunătățirea programelor de formare profesională de acasă, în special în ceea ce privește integrarea tehnologiilor, colaborarea cu industria și dezvoltarea abilităților profesionale ale elevilor.
În cadrul proiectului o atenție deosebită a fost acordată tranziției către economia verde, concept esențial pentru dezvoltarea sustenabilă și adaptarea pieței muncii la noile cerințe ecologice. În contextul educației și formării profesionale, integrarea principiilor economiei verzi și dezvoltarea green jobs sunt factori decisivi pentru asigurarea unui viitor sustenabil.
Experiența mobilității Erasmus+ a evidențiat necesitatea integrării principiilor sustenabilității în formarea profesională, asigurându-se că viitorii absolvenți vor fi pregătiți pentru cerințele unei piețe a muncii în continuă schimbare. Green jobs reprezintă nu doar o tendință, ci o necesitate, iar prin educație, formare și colaborare internațională, putem contribui activ la această tranziție.
Implementarea unor strategii educaționale inovatoare, crearea de rețele de colaborare cu parteneri internaționali și dezvoltarea unor competențe verzi vor permite elevilor să se adapteze noilor cerințe ale pieței muncii sustenabile.
În concluzie, participarea la această activitate de job shadowing a oferit oportunitatea de a înțelege și de a prelua bune practici din sistemele europene de educație și formare profesională. Acestea vor fi implementate pentru a alinia programele noastre la orientările UE și la strategiile naționale privind educația și dezvoltarea competențelor pentru o economie sustenabilă și digitalizată.
Proiectul cu nr. 2024-1-RO01-KA121-VET-000216598 este  finanțat de Uniunea Europeană. Punctele de vedere și opiniile exprimate aparțin, însă, exclusiv autorului (autorilor) și nu reflectă neapărat punctele de vedere și opiniile Uniunii Europene sau ale Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP). Nici Uniunea Europeană și nici ANPCDEFP nu pot fi ținute răspunzătoare pentru acestea.

Coordonator proiect,
Prof. Vișinică Daniela
Director Liceul Tehnologic Virgil Madgearu

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Recente

AVERTIZARE NOWCASTING. 25 de localități din Teleorman, sub Cod Portocaliu de grindină, vijelie, averse și descărcări electrice

ACTUALIZARE! ANM a emis o nouă Avertizare Nowcasting - Cod Portocaliu-pentru localitățile : Alexandria, Turnu Magurele, Islaz, Țigănești, Bragadiru,...

Articole similare