17 C
Judeţul Teleorman
marți, octombrie 4, 2022

Salariaţii teleormăneni primesc o indemnizaţie de 75% din salariul de bază, în cazul întreruperii activităţii, din cauza Coronavirus

Articole noi

Info TRhttps://infotr.ro
Stiri, reportaje, anchete si informații din Teleorman.

Ordonanta de urgenta nr. 2/2022 privind stabilirea unor masuri de protectie sociala a angajatilor si a altor categorii profesionale in contextul interzicerii, suspendarii ori limitarii activitatilor economice, determinate de situatia epidemiologica generata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 61, din 20 ianuarie 2022.

Din 20 ianuarie si pana la data de 31 martie 2022, pentru perioada suspendarii temporare a contractului individual de munca, din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003-Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ca urmare a efectelor produse de coronavirusul SARS-CoV-2, indemnizatiile de care beneficiaza salariatii se stabilesc la 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat si se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2022 nr. 318/2021. Indemnizatia se acorda si se calculeaza corespunzator numarului de zile in care activitatea a fost suspendata, dar nu mai tarziu de 31 martie 2022. Indemnizatia este supusa impozitarii si platii contributiilor sociale obligatorii, conform prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Calculul, retinerea si plata impozitului pe venit, a contributiei de asigurari sociale de stat si a contributiei de asigurari sociale de sanatate se realizeaza de catre angajator din indemnizatiile incasate din bugetul asigurarilor pentru somaj.

In vederea acordarii sumelor necesare platii somajului tehnic, angajatorii depun la agentia pentru ocuparea fortei de munca Teleorman, prin posta electronica la adresa de mail: teleorman@anofm.gov.ro, o cerere semnata si datata de reprezentantul legal insotita de o declaratie pe propria raspundere si de lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de aceasta indemnizatie, asumata de reprezentantul legal al angajatorului, conform modelului aprobat prin ordin al ministrului muncii si solidaritatii sociale prin Ordinul nr. 94/2022 al ministrului Muncii şi Solidarităţii Sociale.

Nu beneficiaza de somaj tehnic salariatii urmatorilor angajatori:

a) institutii si autoritati publice, astfel cum sunt acestea definite prin Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si prin Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) angajatorii care la data solicitarii acordarii acestor sume se afla in faliment, dizolvare, lichidare sau care au activitatile suspendate sau asupra carora sunt impuse restrictii din alte motive decat cele generate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2.

Informatii suplimentare, modelele de documente  se pot obtine de pe pagina de internet a institutiei https://www.anofm.ro/index.html?agentie=Teleorman, sectiunea “ persoane juridice/Formulare. Informaţiile vor fi furnizate de :dna. Cîrjan-Marinescu Mihaela-Telefon : 0247315915 int 305.

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
spot_img
- Advertisement -spot_img

Recente

În Teleorman, monitorizarea electronică în cazul ordinelor de protecţie va fi operaţională din anul 2024

Potrivit unui comunicat al IGPR, în perioada octombrie 2022-decembrie 2025, în urma aplicării măsurilor în cazul emiterii ordinului de...

Articole similare