10.6 C
Judeţul Teleorman
vineri, aprilie 16, 2021

“RETROSTEM”, proiect Erasmus+ la Colegiul Naţional Pedagogic “Mircea Scarlat” din Alexandria

Articole noi

24 de localități, din Teleorman, în scenariul ROȘU. În 14 comune, rata de incidență este 0

Conform ultimelor date publicate astăzi de către Direcție de Sănătate Publică Teleorman, 24 de localități din județ sunt în...

Un bărbat din Conțești, prins în trafic cu permis FALS. „Șoferul” a fost oprit pentru depășirea limitei de viteză

Polițiștii din cadrul Poliției Orașului Zimnicea au reținut un bărbat în vârstă de 44 de ani din comuna Conțești,...

De la începutul anului, 1.540 de teleormăneni şi-au găsit un loc de muncă cu sprijinul AJOFM

În perioada ianuarie-martie 2021, ca urmare a implementării Programului Naţional de Ocupare a Forţei de Muncă, prin intermediul AJOFM...
Info TRhttps://infotr.ro
Stiri, reportaje, anchete si informații din Teleorman.

În perioada 7-11.01.2020, un grup de profesori de la Colegiul Naţional Pedagogic “Mircea Scarlat” din Alexandria, a participat la a patra întâlnire în cadrul proiectului “RETROSTEM” şi totodată la cursul de formare al profesorilor, la Şcoala Ellinogermaniki Agogi din Atena, Grecia. În cadrul cursului s-a dezbătut conţinutul fiecărui modul, modulele făcând parte din noul curriculum, Participanţii au avut parte şi de o activitate practica interesantă, aceea de a asambla o consolă având un aspect diferit faţă de cea iniţială.
Scopul cursului a fost acela de a îmbunătăţi abilităților digitale ale profesorilor, permiterea acestora cât şi a elevilor din școală să descopere programarea, electronică și robotică prin utilizarea unei console de jocuri retro și jocuri educaționale hands-on.
Cele 5 module din cadrul proiectului sunt: Introducere în Scratch 2.0, mediul de programare RASBPERRY PI GPIO PINS cu SCRATCH 2.0, MinecraftPi, mediul de programare RASPBERRY PI GPIO folosind PYTHON, physical computing (Calculul fizic)
Abordarea RETROSTEM este un mod eficient, activant şi motivant de a introduce copiii să programeze în timp ce integrează toate domeniile STEM: mecanice,electrice,inginerie, tehnologie, matematică și știință și promovează alte competențe de introducere profesională necesare, cum ar fi rezolvarea problemelor, lucrul în grup, leadership.

Grupul țintă direct al RETROSTEM sunt profesori care vor învăța cum să folosească în sala de clasă pentru a preda programarea prin dezvoltarea de jocuri folosind ediția Minecraft Pi (programare bazată pe Python ). Aceste jocuri vor fi redate prin consolele retro și nu pe ecranul unui computer. Apoi, profesorii  vor folosi consolele bazate pe Raspberry pentru ai învăța pe copii cum să construiască și să programeze gadget-uri electronice care vor fi folosite / controlate prin consolă ca o introducere pe cale electronică și robotică. Toate disciplinele școlare legate de STEM pot beneficia prin construirea de kituri electronice DIY care servesc diferite concepte educaționale (de exemplu efectul Doppler în fizică).

Principalele rezultate tangibile la finalizarea proiectului cuprind:

  • un ghid al profesorului despre cum să construiască, să configureze și să utilizeze console de jocuri în sala de clasă pentru a preda programarea copiilor prin crearea de jocuri pe versiunea Minecraft Pi
  • un curriculum cu module cum ar fi programarea cu Minecraft Pi, Python, Scratch.
  • Un număr de kituri de electronice DIY concepute pentru a completa aspecte ale curriculum-ului, astfel încât să îmbunătățească în continuare utilizarea jocurilor și să învețe componenta RETROSTEM.
  • Un spațiu virtual dedicat (Academia RETROSTEM) care serveşte ca un singur punct de intrare la toate rezultatele proiectului, cu infrastructură pentru sincronizare (asistență live, chat, asistență video live, skype, gotomeeting / webinar).

Partenerii vor proiecta un curriculum care să includă planuri unitare pentru utilizarea Minecraft Pi cu consola în clasă și, de asemenea, pentru modul de utilizare a kiturilor RETROSTEM (DIY) pentru a construi gadgeturi fizice care vor fi folosite cu jocurile sau alte gadgeturi electronice care vor fi utilizate și controlate de consola, independent de joc, cum ar fi invenții de lumină și sunete pentru a practica bucle și tot felul de electronice. Curriculumul va cuprinde elemente precum programarea cu Minecraft Pi, Python, Scratch, precum și calcul fizic (folosind componente de bază digitale, analogice și electromecanice) și colaborare (implicare și partajare cu alții).

Coordonator proiect Erasmus + 
Prof. Eliza Marinela Sotirescu

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

Recente

24 de localități, din Teleorman, în scenariul ROȘU. În 14 comune, rata de incidență este 0

Conform ultimelor date publicate astăzi de către Direcție de Sănătate Publică Teleorman, 24 de localități din județ sunt în...

Articole similare