Începând cu data de 10 iulie 2017 a fost aprobată Legea nr. 164/2017 pentru modificarea Legii nr. 279/2005, privind ucenicia la locul de muncă și a Legii nr.335/2013, privind efectuarea stagiului pentru absolvenții de învățământ superior.
Principalele modificări:
- Angajatorii care încadrează ucenici sau absolvenţi de învăţământ superior, primesc, la cerere, pe toată perioada derulării contractului de ucenicie/stagiu, pentru fiecare ucenic angajat, o sumă în cuantum de 1.125 lei/lună, iar pentru fiecare stagiar angajat, câte 1.350 lei/lună.
- Durata minimă a contractului de ucenicie este, în funcție de nivelul de calificare pentru care se face perioada de ucenicie, contractele nu vor putea dura mai puțin de:
12 luni, în cazul în care ucenicia la locul de muncă se organizează pentru dobândirea competenţelor corespunzătoare unei calificări de nivel 2;
24 de luni, în cazul în care ucenicia la locul de muncă se organizează pentru dobândirea competenţelor corespunzătoare unei calificări de nivel 3;
36 de luni, în cazul în care ucenicia la locul de muncă se organizează pentru dobândirea competenţelor corespunzătoare unei calificări de nivel 4.
Notă:
- Prevederile din lege referitoare la angajarea stagiarilor au intrat în vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial (11 iulie) , dar nu și cele referitoare la contractele de ucenicie, care vor intra în vigoare în 30 de zile de la data publicării actului (10 august), odata cu modificarea si aparitia in Monitorul Oficial si a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 279/2005 privind ucenicia la locul de muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 855/2013.
- Contractele de ucenicie și stagiu, care sunt încheiate la acest moment, își produc în continuare efectele în același fel, nefiind afectate de noile prevederi.





