10.6 C
Judeţul Teleorman
vineri, aprilie 16, 2021

ITM Teleorman, acţiuni de control la angajatorii cu un număr de peste 50 de salariaţi

Articole noi

24 de localități, din Teleorman, în scenariul ROȘU. În 14 comune, rata de incidență este 0

Conform ultimelor date publicate astăzi de către Direcție de Sănătate Publică Teleorman, 24 de localități din județ sunt în...

Un bărbat din Conțești, prins în trafic cu permis FALS. „Șoferul” a fost oprit pentru depășirea limitei de viteză

Polițiștii din cadrul Poliției Orașului Zimnicea au reținut un bărbat în vârstă de 44 de ani din comuna Conțești,...

De la începutul anului, 1.540 de teleormăneni şi-au găsit un loc de muncă cu sprijinul AJOFM

În perioada ianuarie-martie 2021, ca urmare a implementării Programului Naţional de Ocupare a Forţei de Muncă, prin intermediul AJOFM...
Info TRhttps://infotr.ro
Stiri, reportaje, anchete si informații din Teleorman.

Luând în considerare necesitatea asigurării în continuare a unei protecţii adecvate împotriva îmbolnăvirii cu coronavirusul SARS-COV, prevăzută de Legea nr.55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, se impune intensificarea controalelor desfăşurate de Inspecţia Muncii, în vederea verificării şi conştientizării angajatorilor cu privire la aplicarea legislaţiei care reglementează stabilirea unor programe individualizate de muncă, munca la domiciliu, munca în regim de telemuncă precum şi cu privire la asigurarea unui mediu de muncă sigur pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor.

În vederea verificării modului de aplicare a prevederilor legale privind munca la domiciliu, telemunca, decalarea programului de lucru şi securitatea şi sănătatea în muncă  în vederea reducerii riscului de contaminare cu COVID-19, Inspectoratul Teritorial de Muncă Teleorman, va desfăşura, în perioada 10 – 24.11.2020, acţiuni de control la angajatorii cu un număr de peste 50 de angajaţi.

Potrivit Legii nr.55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19:

  • Pe durata stării de alertă, prin derogare de la prevederile art.118 alin. (1) din Legea nr.53/2003-Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, angajatorii din sistemul privat, autorităţile şi instituţiile publice centrale şi locale, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, precum şi regiile autonome, societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile la care capitalul social este deţinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ teritorială, cu un număr mai mare de 50 de salariaţi, organizează programul de lucru astfel încât personalul să fie împărţit în grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferenţă de cel puţin o oră.”(art.21).
  • Pe durata stării de alertă, angajatorii dispun munca la domiciliu sau în regim de telemuncă, acolo unde specificul activităţii permite, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.” (art.17).

Obiectivele campaniei

  • Identificarea angajatorilor care au mai mult de 50 de salariaţi în vederea conştientizării şi determinării acestora de a organiza programul de lucru astfel încât personalul să fie împărţit în grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferenţă de cel puţin o oră şi de a implementa munca la domiciliu şi telemunca, în vederea reducerii riscului de contaminare cu Coronavirus la locul de muncă precum şi pe timpul deplasării la şi de la locul de muncă precum şi cu privire la asigurarea unui mediu de muncă sigur pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor;
  • Verificarea angajatorilor care au mai mult de 50 de salariaţi cu privire la aplicarea prevederilor legale privind munca la domiciliu, telemunca, decalarea programului de lucru şi securitatea şi sănătatea în muncă;
  • Identificarea şi combaterea muncii nedeclarate şi luarea măsurilor care se impun pentru determinarea respectării de către angajatorii controlaţi, a prevederilor legale în domeniul relaţiilor de muncă;
  • Verificarea modului în care angajatorii organizează transportul de la locul de muncă la domiciliu şi invers, precum şi modul în care s-au organizat spaţiile destinate servirii mesei de către lucrători;
  • Identificarea neconformităţilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi luarea măsurilor care se impun pentru determinarea respectării de către angajatorii controlaţi a prevederilor legale în vigoare.
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

Recente

24 de localități, din Teleorman, în scenariul ROȘU. În 14 comune, rata de incidență este 0

Conform ultimelor date publicate astăzi de către Direcție de Sănătate Publică Teleorman, 24 de localități din județ sunt în...

Articole similare