7.5 C
Judeţul Teleorman
sâmbătă, decembrie 5, 2020

ITM Teleorman, acţiuni de control la angajatorii cu un număr de peste 50 de salariaţi

Articole noi

70 de mame diagnosticate cu COVID-19 vor beneficia gratuit de sprijin în alăptare şi consiliere psihologică

70 de mame suspecte de sau diagnosticate cu COVID-19 vor beneficia gratuit de consiliere privind menţinerea lactaţiei şi servicii...

CEZ Vânzare: Activitatea Centrelor de Relaţii cu Clienţii va rămâne suspendată cel puţin până la data de 11 ianuarie 2021

Activitatea Centrelor de Relaţii cu Clienţii CEZ Vânzare din judeţele Argeş, Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt, Teleorman şi Vâlcea, precum...

GCS: 105 teleormăneni, infectați cu Coronavirus. 5.738 de cazuri înregistrate în județ de la începutul pandemiei

Până astăzi, 3 decembrie, pe teritoriul României, au fost confirmate 492.211 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus...
Info TRhttps://infotr.ro
Stiri, reportaje, anchete si informații din Teleorman.

Luând în considerare necesitatea asigurării în continuare a unei protecţii adecvate împotriva îmbolnăvirii cu coronavirusul SARS-COV, prevăzută de Legea nr.55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, se impune intensificarea controalelor desfăşurate de Inspecţia Muncii, în vederea verificării şi conştientizării angajatorilor cu privire la aplicarea legislaţiei care reglementează stabilirea unor programe individualizate de muncă, munca la domiciliu, munca în regim de telemuncă precum şi cu privire la asigurarea unui mediu de muncă sigur pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor.

În vederea verificării modului de aplicare a prevederilor legale privind munca la domiciliu, telemunca, decalarea programului de lucru şi securitatea şi sănătatea în muncă  în vederea reducerii riscului de contaminare cu COVID-19, Inspectoratul Teritorial de Muncă Teleorman, va desfăşura, în perioada 10 – 24.11.2020, acţiuni de control la angajatorii cu un număr de peste 50 de angajaţi.

Potrivit Legii nr.55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19:

  • Pe durata stării de alertă, prin derogare de la prevederile art.118 alin. (1) din Legea nr.53/2003-Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, angajatorii din sistemul privat, autorităţile şi instituţiile publice centrale şi locale, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, precum şi regiile autonome, societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile la care capitalul social este deţinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ teritorială, cu un număr mai mare de 50 de salariaţi, organizează programul de lucru astfel încât personalul să fie împărţit în grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferenţă de cel puţin o oră.”(art.21).
  • Pe durata stării de alertă, angajatorii dispun munca la domiciliu sau în regim de telemuncă, acolo unde specificul activităţii permite, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.” (art.17).

Obiectivele campaniei

  • Identificarea angajatorilor care au mai mult de 50 de salariaţi în vederea conştientizării şi determinării acestora de a organiza programul de lucru astfel încât personalul să fie împărţit în grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferenţă de cel puţin o oră şi de a implementa munca la domiciliu şi telemunca, în vederea reducerii riscului de contaminare cu Coronavirus la locul de muncă precum şi pe timpul deplasării la şi de la locul de muncă precum şi cu privire la asigurarea unui mediu de muncă sigur pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor;
  • Verificarea angajatorilor care au mai mult de 50 de salariaţi cu privire la aplicarea prevederilor legale privind munca la domiciliu, telemunca, decalarea programului de lucru şi securitatea şi sănătatea în muncă;
  • Identificarea şi combaterea muncii nedeclarate şi luarea măsurilor care se impun pentru determinarea respectării de către angajatorii controlaţi, a prevederilor legale în domeniul relaţiilor de muncă;
  • Verificarea modului în care angajatorii organizează transportul de la locul de muncă la domiciliu şi invers, precum şi modul în care s-au organizat spaţiile destinate servirii mesei de către lucrători;
  • Identificarea neconformităţilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi luarea măsurilor care se impun pentru determinarea respectării de către angajatorii controlaţi a prevederilor legale în vigoare.
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

Recente

70 de mame diagnosticate cu COVID-19 vor beneficia gratuit de sprijin în alăptare şi consiliere psihologică

70 de mame suspecte de sau diagnosticate cu COVID-19 vor beneficia gratuit de consiliere privind menţinerea lactaţiei şi servicii...

CEZ Vânzare: Activitatea Centrelor de Relaţii cu Clienţii va rămâne suspendată cel puţin până la data de 11 ianuarie 2021

Activitatea Centrelor de Relaţii cu Clienţii CEZ Vânzare din judeţele Argeş, Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt, Teleorman şi Vâlcea, precum şi birourile din Timişoara, Iaşi...

GCS: 105 teleormăneni, infectați cu Coronavirus. 5.738 de cazuri înregistrate în județ de la începutul pandemiei

Până astăzi, 3 decembrie, pe teritoriul României, au fost confirmate 492.211 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID – 19). 381.001 pacienți...

Jucătoarele de la CS Universitatea Alexandria încheie turul campionatului pe locul 8

La finele săptămânii trecute, jucătoarele de la CS Universitatea Alexandria au disputat, pe terenul din Buzescu, ultimul joc din turul campionatului, restanţa cu Piroş...

Rata de incidenţă a infecţiilor COVID-19 la 1000 de locuitori în fiecare localitate din Teleorman

Rata incidenţei cumulată a cazurilor de COVID 19, pe ultimele 14 zile de la nivelul localităţilor din judeţul Teleorman la data de 02.12.2020  

Articole similare