In perioada 03 martie – 31 mai 2025 se desfasoara campania de depunere a cererilor unice de plata la centrele locale si centrul judetean al APIA Teleorman.
Pentru ca aceasta campanie sa se desfasoare in conditii optime atat pentru fermieri cat si pentru functionarii APIA implicati, s-au facut demersuri la primariile arondate centrelor locale in vederea eliberarii adeverintelor privind inregistrarile in registrul agricol si transmiterea acestora catre centrele APIA. Astfel, fermierii sunt scutiti de a se mai deplasa la primarii pentru a intra in posesia adeverintelor, urmand doar a se deplasa la APIA Centrul local unde sunt arondati in vederea actualizarii parcelelor si a culturilor infiintate si a inchiderii cererii de plata.
Avand in vedere ca in acest an digitizarea si actualizarea cererilor de plata se face intr-o aplicatie informatica noua, si intrucat exista o diversitate de scheme/ masuri / interventii pe care fermierii le pot accesa atat in sectorul vegetal cat si in cel zootehnic, ceea ce presupune alocarea unui timp mai indelungat pentru inchiderea cererilor, dorim sa evitam crearea unei presiuni suplimentare pe fermieri si functionari.
Rugăm insistent in special fermierii care utilizeaza o suprafata de teren mai mica de 50ha, să respecte data și ora programării la APIA în vederea depunerii în timp util a Cererii de plată în anul 2025!
Deja a trecut prima luna alocata acestei campanii si ne vedem pusi in situatia sa rugam fermierii sa dea curs solicitarilor venite din partea functionarilor APIA in ceea ce priveste prezentarea la centrele locale intrucat depunerea cererilor de plata nu se desfasoara in ritmul dorit si programat, existand riscul unor blocaje atat umane cat si informatice in ultima luna.
Reamintim de asemenea, ca anul acesta nu exista perioada suplimentara de depunere a cererilor cu penalitati de intarziere si nici o perioada ulterioara pentru depunerea de modificari ale cererilor de plata.