Furnizorul de energie electrică și gaze naturale CEZ Vânzare a identificat o fraudă online ca urmare a unei înșelăciuni informatice transmisă clienţilor CEZ, prin care aceștia au fost îndrumaţi să achite plata facturilor într-un alt cont decât cel menţionat în facturi/contracte.
În acest sens, echipa juridică CEZ Vânzare a semnalat situaţia organelor competente, fiind vorba de infracţiunile de înșelăciune și fals și uz de fals. Totodată, departamentele din cadrul companiei au iniţiat procedura de cercetare internă pentru evaluarea completă a situaţiei.
Menţionăm faptul că toate modalităţile de plată oficiale pe care clienţii CEZ Vânzare le pot utiliza pentru plata facturilor la energie electrică și gaze naturale sunt prezentate pe website-ul CEZ, în secţiunea modalităţi de plată sau pe verso factură (pentru facturile primite în format fizic).
IMPORTANT!
Solicităm clienţilor să rămână #CEZinformaţi și precauţi în faţa unor eventuale fraude online de tip phishing și să apeleze cu încredere datele de contact online pentru a verifica orice situaţie suspectă.
Reamintim modalităţile prin care puteţi recunoaște tentativele de phishing:
- Verificaţi cu atenţie adresa de e-mail a expeditorului;
- Nu luaţi în considerare și nu accesaţi link-uri de la adrese de e-mail, transmise în numele CEZ Vânzare, care nu au extensia @cez.ro și @cezinfo.ro;
- Evitaţi deschiderea atașamentelor dacă nu sunteţi siguri de conţinutul acestora. Plasaţi cursorul peste link-urile suspecte, înainte de a da click pe ele, urmărind ca adresa URL a link-ului/ link-urilor în cauză să corespundă cu descrierea acestuia;
- Evitaţi introducerea datelor cu caracter personal sau efectuarea plăţilor în pagini nesecurizate. Plata facturilor emise de furnizorul CEZ Vânzare poate fi efectuată online doar prin intermediul platformei My CEZ, metodă securizată.
Canalele cel mai des utilizate în cazul fraudelor online sunt email-urile sau sms-urile care conţin mesaje alarmante cu îndemnuri de a accesa link-uri și de efectua plăţi în termene scurte.
Cum procedaţi, atunci când primiţi un mesaj/ email suspect?
Cea mai sigură măsura de prevenire a unei posibile fraude online este să nu daţi curs recomandărilor din astfel de mesaje.
Pentru a anunţa orice tentativă suspectă, furnizorul de energie electrică și gaze naturale CEZ Vânzare le recomandă clienţilor săi să folosească unul din următoarele canele de comunicare:
- Info Linia CEZ – 0251 929, disponibil şapte zile pe săptămână, în intervalul orar 08:00 – 20:00;
- Chatul cu un consultant CEZ Vânzare. Chatul online, implementat de furnizorul CEZ Vânzare pe websiteul https://www.cezinfo.ro/este disponibil luni – vineri, în intervalul orar 08:00 – 16:00;
- Formularul online de înregistrare a sesizărilor accesând https://www.cez.ro/ro/sesizari-form
- Prin corespondenţă scrisă la adresa de e-mail cez_crc@cez.ro
Vă recomandăm ca în cazul sesizărilor transmise online către CEZ Vânzare privind emailurile suspecte, să atașaţi mesajul suspect, pentru a se putea vizualiza și header-ul acestuia.