Prefectul judeţului Teleorman, Haralambie Epure, a emis ordinul privind constituirea de echipe mixte care se vor deplasa la unităţile de învăţământ din judeţ, în vederea verificării stadiului pregătirii unităţilor şcolare pentru începerea în bune condiţii a anului şcolar 2022-2023. Echipele mixte vor fi formate din reprezentanţi ai Instituţiei Prefectului-Judeţul Teleorman, ai Inspectoratului Şcolar Judeţean Teleorman şi ai Direcţiei de Sănătate Publică a Judeţului Teleorman şi îşi vor desfăşura activitatea în perioada 16-31.08.2022. Centralizarea datelor, pe baza notelor de control, se va realiza de către Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului Teleorman şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Teleorman, care vor întocmi un raport comun final ce va fi prezentat prefectului judeţului Teleorman, la data de 1 septembrie 2022. Verificările desfăşurate de echipele mixte de control vor urmări mai mulţi indicatori, cei mai importanţi fiind: 1. Autorizaţiile privind funcţionarea instituţiei de învăţământ; 2. Structura funcţională a unităţii de învăţământ, cu accent pe numărul total de copii, numărul de cadre didactice, numărul de copii / clasă / grupă; 3. Starea clădirii în care funcţionează instituţia de învăţământ; 4. Starea igienico-sanitară a sălilor de clasă; 5. Situaţia anexelor şi echipamentelor sanitare; 6. Situaţia igienico-sanitară a spaţiului pentru educaţie fizică; 7. Stadiul lucrărilor de renovare / reabilitare; 8. Respectarea măsurile de protecţie împotriva COVID 19; Prefectul judeţului a solicitat ca în baza rezultatelor verificărilor să se facă propuneri pentru îmbunătăţirea, diversificarea, modernizarea şi adaptarea managementului instituţiilor de învăţământ la realităţile economico-sociale actuale, implementarea sistemelor de siguranţă în incinta şi în zonele din imediata apropiere a unităţilor de învăţământ, a normelor de sănătate şi a creşterii calităţii actului educational. Totodată, membrii comisiilor de verificare trebuie să constate şi aspectele pozitive, identificându-se astfel abordările cele mai eficiente care pot conduce la bune practici de urmat.