Fisuri destul de mari în structura de rezistență a Podului de peste râul Vedea. Aceasta este concluzia la care au ajuns specialiștii, în urma analizelor efectuare. Riscul ca podul să se prăbușească, sub greutatea mașinilor de mare tonaj, a existat în orice moment. În cazul unui cutremur de mari dimensiuni podul s-ar fi făcut una cu pământul. Deocamdată, situația este sub control, iar proiectantul lucrează la un nou studiu sau, mai bine zis, la completarea celui vechi.
Conform declarației reprezentanților CNADNR, lucrările la pod vor fi reluate până la sfârșitul acestei săptămâni. Se așteaptă doar câteva modificări ale proiectului, urmând ca documentul să primească avizul Comisiei Tehnico-Economice. Din acel moment, este o chestiune de zile până ce muncitorii își vor putea continua activitatea.
Cu toate promisiunile constructorului, de finalizare a lucrărilor până la finele lui 2016, mai marii din CNADNR sunt sceptici. Principalul obstacol îl reprezintă vremea. Dacă va ninge, lucrările vor fi din nou oprite. Se speră ca măcar o parte din tronson să fie reabilitată până la căderea primei zăpezi.
M.D.