13.1 C
Judeţul Teleorman
marți, mai 14, 2024

AJOFM Teleorman: Statul decontează 41,5% din salariul de bază, în cazul firmelor ai căror angajaţi au avut contractul de muncă suspendat

Articole noi

Info TRhttps://infotr.ro
Stiri, reportaje, anchete si informații din Teleorman.

Conform OUG 92/2020 pentru instituirea unor măsuri active de sprijin destinate angajaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru modificarea unor acte normative, angajatorii ai căror angajaţi au avut o durată a suspendării contractului individual de muncă de minimum 15 zile în perioada stării de urgenţă sau de alertă, beneficiază, pentru o perioadă de trei luni, de decontarea unei părţi din salariu, suportată din bugetul asigurărilor pentru şomaj, reprezentând 41,5% din salariul de bază brut corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din câştigul salarial mediu brut prevăzut în Legea nr. 6/2020.

Reamintim procedura de decontare:

Incepând cu data de întăi până la data de 25 a lunii următoare perioadei de raportare căreia îi sunt aferente veniturile ( ex: până la 25 august 2020, se poate solicita decontarea a 41,5% din salariile aferente lunii iulie), angajatorii depun prin mijloace electornice pe platforma aici.gov.ro următoarele documente:

  • cerere semnată şi datată de reprezentantul legal;
  • declaraţie pe propria răspundere;
  • lista persoanelor care beneficiază de această sumă;
  • dovada plăţii obligaţiilor fiscale aferente perioadei de raportare ( OP, extrase de cont, foi de vărsămănt, chitanţe)( sumele însumate din documentele de plată trebuie să corespundă cu cele din D112 – Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale,a impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, respectiv creanţele fiscale).
  • recipisa-formular emis de ANAF prin care este indicat starea declaratiei D112 pe baza CUI-ului si a numarului de inregistrare primit la incarcarea documentului.
  • stat salarii-după caz;
  • pontaj lunar – după caz;
  • certificate rambursare/ esalonare emise de către ANAF – după caz;
  • alte documente relevante.

Angajatorii îşi asumă răspunderea pentru corectitudinea şi pentru veridicitatea datelor înscrise în documentele care se depun la AJOFM Teleorman.

Alte condiţii necesare pentru a beneficia de prevederile OUG92/2020:

  • angajatorul nu a optat pentru continuarea şomajului tehnic în domeniile afectate de restricţii;
  • angajatorul nu se află în una din situaţiile următoare : nu sunt instituţii şi autorităţi publice şi nu se află în faliment, dizolvare, lichidare sau care au activităţile suspendate sau restricţii asupra acestora din alte motive decât cele generate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2;
  • să menţină raporturile de muncă pana la 31.12.2020, cu salariaţii pentru care solicită decontarea.

Plata sumelor se face prin virament în conturile bancare ale angajatorilor.

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
spot_img
- Advertisement -spot_img

Recente

DANIEL BĂCANU-Primar Lisa. Cu o echipă de oameni bine instruiţi, comuna Lisa are viitorul asigurat

Daniel Băcanu, candidatul PNL pentru primăria Lisa, este unul dintre cei mai apreciaţi primari din judeţul Teleorman. Serios, onest...

Articole similare