27.2 C
Judeţul Teleorman
vineri, septembrie 25, 2020

AJOFM Teleorman: Formularele pentru obţinerea indemnizaţiei de şomaj tehnic, publicate în Monitorul Oficial

Articole noi

Cod galben de instabilitate atmosferică în Teleorman

Administraţia Naţională de Meteorologie a emis o avertizare cod galben pentru judeţul Teleorman, valabilă începând de astăzi, ora 23.00,...

Un bărbat din Buzescu a fost reținut după ce a lovit o vânzătoare. Femeia nu vrut să-i dea băutură pe motiv că nu avea...

Polițiștii din cadrul Secției nr. 2 Poliție Rurală Nanov au reținut un bărbat în vârstă de 28 de ani...

Eugen Pîrvulescu, candidatul PNL pentru preşedinţia Consiliului Judeţean, apel către forţele politice de dreapta din Teleorman

Dragi teleormăneni, mai avem doar o zi de campanie electorală, iar la momentul acesta, potrivit sondajelor, ne situăm în...
Info TRhttps://infotr.ro
Stiri, reportaje, anchete si informații din Teleorman.

În Monitorul Oficial,  nr. 269 din 31.03.2020 a fost publicata Ordinul Ministrului Muncii si Protectiei Sociale nr.741 din 31 martie 2020 – privind aprobarea modelului documentelor prevazute la art.XII alin.(1) din Ordonanta Guvernului nr.30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecţiei sociale în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 .

In vederea acordari indemnizatiei aferente somajului tehnic pentru angajati, angajatorii trebuie sa depuna urmatoarele documente la A.J.O.F.M Teleorman, in format electronic: 

  • Cerere semnata si datata de catre reprezentantul legal; (descarcă aici)
  • Declaratie pe propria raspundere privind reducerea sau intreruperea temporara a activitatii total sau partial ca urmare a efectelor epidemiei de coronavirus SARS-CoV-2, pe perioada starii de urgenta declarate (Anexa nr.1 la cerere); (descarcă aici)
  • Lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de indemnizatia privind somaj tehnic, asumata de reprezentantul legal al angajatorului, (Anexa nr.2 la cerere). (In format pdf semnat si stampilat cat si in format editabil). (descarcă aici)

Indemnizatia este in cuantum de 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat si se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, in functie de numarul de zile lucrate. Angajatorii isi asuma raspunderea pentru corectitudinea si pentru veridicitatea datelor inscrise in documente si declaratii.

Indemnizatia este supusa impozitarii si platii contributiilor de asigurari sociale si de asigurari sociale de sanatate, in conditiile prevazute de Legea nr.227/20015 privind Codul fiscal, cu exceptia contributiei asiguratorie pentru munca. Obligatia revenind exclusiv angajatorului.

Plata din bugetul asigurarilor pentru somaj a indemnizatiei se face in termen de cel mult 15 zile de la depunerea documentelor, iar obligatia acestora este ca in termen de 3 zile sa plateasca sumele primite angajatilor aflati in somaj tehnic. Plata indemnizatiei se va face catre conturile deschise ale angajatorilor la bancile comerciale.

 NU beneficiaza de indemnizatie in cuantum de 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, angajatul care are incheiate mai multe contracte individuale de munca din care cel putin un contract cu norma intreaga este activ pe perioada instituirii starii de urgenta. In situatia in care un angajat are incheiate mai multe contracte individuale de munca si toate sunt suspendate ca urmare a instituirii starii de urgenta, acesta beneficiaza de indemnizatia aferenta contractului individual de munca cu drepturile salariale cele mai avantajoase.

Documentele necesare acordării indemnizatiei pentru somajul tehnic, pot fi depuse la Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Teleorman, exclusiv,prin poșta electronică, la următoarea adresa de email : teleorman@anofm.gov.ro. Documentele se depun in luna curenta pentru luna anterioara , respectiv in luna aprilie pentru perioada 16-31 martie 2020, iar pentru perioada 1 aprilie-16 aprilie , in luna mai a.c.

 Informatii suplimentare, modelele de documente  se pot obtine de pe pagina de internet a institutie https://www.anofm.ro/index.html?agentie=Teleorman.

Informațiile vor fi furnizate de : dl. Bitin Nicolae si dna. Cîrjan-Marinescu Mihaela – Telefon : 0247312944 interior 101/0247315915 int 305 .

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

Recente

Cod galben de instabilitate atmosferică în Teleorman

Administraţia Naţională de Meteorologie a emis o avertizare cod galben pentru judeţul Teleorman, valabilă începând de astăzi, ora 23.00,...

Un bărbat din Buzescu a fost reținut după ce a lovit o vânzătoare. Femeia nu vrut să-i dea băutură pe motiv că nu avea...

Polițiștii din cadrul Secției nr. 2 Poliție Rurală Nanov au reținut un bărbat în vârstă de 28 de ani din comuna Buzescu, cercetat sub...

Eugen Pîrvulescu, candidatul PNL pentru preşedinţia Consiliului Judeţean, apel către forţele politice de dreapta din Teleorman

Dragi teleormăneni, mai avem doar o zi de campanie electorală, iar la momentul acesta, potrivit sondajelor, ne situăm în fața PSD-ului cu circa 5...

Eugen Pîrvulescu, candidatul PNL la preşedinţia CJ: ”Vom spune gata! A venit clipa mult aşteptată. Pe 27 septembrie, vom scăpa de PSD”

Final de campanie electorală pentru PNL Teleorman. Într-o conferinţă de presă, desfăşurată în faţa sediului formaţiunii politice, cei mai importanţi lideri ai partidului, în...

Programul filmelor la Happy Cinema Alexandria, perioada 25 septembrie – 1 octombrie

Vineri,25 Septembrie 16:00 After We Collided - Dramă, Romantic, Dragoste, Normal, N15 16:30 Mulan (dub)3D - Aventuri, Dramă, Familie, Premiera, AG 18:10 War with Grandpa - Comedie,...

Articole similare

- Advertisement -