Casa Corpului Didactic Teleorman este partenera întru-un nou proiect Erasmus+, finantat de Comisia Europeana, INNOMATH: Innovative enriching education processes for Mathematically Gifted Students in Europe. Instituția coordonatoare este VOLKSHOCHSCHULE SCHROBENHAUSEN din Germania, alaturi de partenerii: HUMBOLDT-UNIVERSITY BERLIN, IMMANUL KANT GYMNASIUM-Berlin, CASA CORPULUI DIDACTIC TELEORMAN-Romania, THE HERITAGE PRIVATE SCHOOL-Cipru, UNIVERSITE LYON 1-Franta, PEDAGOGICAL UNIVERSITY OF KRAKOW-Polonia, CYPRUS MATHEMATICAL SOCIETY-Cipru. Proiectul INNOMATH este aprobat și finanțat de Comisia Europeană în cadrul ERASMUS + KA2 și se desfășoară în perioada 1 septembrie 2019 până la 31 august 2021.
Prima intalnire de proiect a avut loc in Germania, la Schrobenhausen, in perioada 01.10.2019 -03.10.2019. Casa Corpului Didactic Teleorman a fost reprezentata de doamnele profesoare Simona Gabriela BATAUS și Valentina GHERGHICEANU.
La prima intalnire de proiect partenerii si-au prezentat institutiile din care fac parte si au stabilit modul de realizare al produselor intelectuale, precum si modalitatile de popularizare si diseminare a proiectului. Dezbaterile centrale au fost axate pe produsul intelectual 1: Report on Good Practices and Methods used to support gifted/talented pupils , produs intelectual 2: Mathematics meets Industry in School – Knowledge to Innovation through practice: Guideline si produsul intelectual 3-Electronic Guidebook of Methods and Tools for teachers facilitators . Produsul intelctual 4 urmand a fi mai mult dezbatut la a doua intalnire de proiect ce va avea loc in luna februarie in Romania.
Așa cum
spunea odinioară faimosul matematician, astronom și fizician Carl Friedrich
Gauss,
„Matematica ca subiect, este considerată a fi regina științelor”. Aceasta nu a
însemnat să restrângă celelalte materii științifice, ci doar să clarifice
faptul că, în timp ce restul materiilor științei (fizică, chimie și biologie)
sunt științele naturale, matematica include o abilitate abstractă, ceea ce o
face o artă de la sine.
Omenirea, are nevoie de viitorii matematicieni înzestrați. Trebuie să sprijinim astfel de elevi, deoarece fiecare talent are dreptul să fie vizibil și să nu fie suprimat. Talentul care nu a fost dezvoltat, este ca și cum nu a existat niciodată. Programele școlare actuale, numărul mare de elevi din fiecare clasă, timpul limitat pentru ca un profesor să acopere materialul necesar, nu oferă posibilitatea elevilor supradotați de a-și dezvolta talentul. Educația trebuie să fie primită de toată lumea, în funcție de nivelul matematicii și nu în funcție de vârstă. În acest fel, educația primită de acești studenți ar fi mai echitabilă și mai egală.
„Profesorii au nevoie de mai multă dezvoltare profesională în privința supradotării”. Acest grup de cadre didactice este grupul-tinta pe care acest proiect își propune să îl susțină prin elaborarea unui Ghid electronic prin care pot fi ghidați în predarea și sprijinul elevilor „supradotați” cu rol de facilitatori. Proiectul intenționează să dezvolte noi metodologii pentru susținerea elevilor supradotați în matematica de 10-18 ani, care pot fi folosiți în interiorul și în afara oricărui mediu școlar. Toate aceste experiențe vor converge pentru producerea unui set inovator de ghiduri și instrumente pentru profesori, care își îmbogățesc competența pentru susținerea elevilor supradotați în interiorul și în afara mediului clasei. Un curs de pregătire va fi proiectat pentru a susține și dezvolta în continuare sistemul de sprijin pe care îl va dezvolta acest proiect.
Director – Casa Corpului Didactic Teleorman
Prof. Eliza SOTIRESCU