În secolul cu tehnologia avansată, a fi profesor este o adevărată provocare. Metodelor tradiţionale s-au adăugat metodele moderne de învăţare, toate acestea fiind potenţate de tehnologia modernă, accesul la informaţie fiind mai rapid.
Metodele inovative de învăţare sunt modalităţi moderne de stimulare a învăţării şi dezvoltării personale încă de la vârstele timpurii, sunt instrumente didactice care favorizează interschimbul de idei, de experienţe, de cunoştinţe, asigurând perfecţionarea şi optimizarea demersului educaţional.
Procesul de formare interactiv presupune acţiune atât din partea profesorului cât şi din partea elevului. Profesorul model, pentru a crea cadrul optim de învăţare, este necesar să ţină cont de anumite criterii în aplicarea metodelor moderne de învăţare, cum ar fi: competenţele ce urmează a fi dezvoltate la elevi, nivelul intelectual şi capacităţile elevilor, resursele materiale accesibile şi gradul de complexitate al conţinutului. Astfel metodele inovative trebuie adaptate acestor criterii, pentru ca procesul instructiv-educativ să se desfăşoare într-un cadru activ-participativ, de stimulare a învăţării.
Metodele inovative presupun o învăţare prin comunicare, prin colaborare, care produce o confruntare de idei, opinii şi argumente, creează situaţii de învăţare centrate pe disponibilitatea şi dorinţa de cooperare a copiilor, pe implicarea lor directă şi activă, pe influenţa reciprocă din interiorul microgrupurilor şi interacţiunea socială a membrilor unui grup.
În luna august, un grup de profesori din judeţul nostru, dar şi alte grupuri din ţară, au participat direct la conferinţa internaţională ,,Profesor în secolul XXI-Tehnologie şi creativitate” , la Istanbul, Turcia, acţiune organizată de Casa Corpului Didactic, Teleorman. Fiecare participant şi-a susţinut lucrarea cu tema propusă şi subiectul ales, într-un cadru oficiat de Prof. lect. Dr. Cengiz Karagoz-Universitatea Namik Kemal şi Prof. Eliza Sotirescu-Director CCD, Teleorman.
Despre frumuseţea locurilor vizitate pentru prima dată în viaţă a multora dintre noi, într-un articol următor.
,,Mai mult decât a preda, tehnica didactică înseamnă a învăţa pentru sine şi a facilita învăţarea altora.” Bernat S
Profesor Educaţie Plastică,
Purcărea Cristiana Mihaela