3.8 C
Judeţul Teleorman
duminică, ianuarie 26, 2025
Acasă Blog

Pompierii militari teleormăneni, mereu în sprijinul cetăţenilor

0

În ultimele 48 de ore, pompierii militari teleormăneni au răspuns la 44 de solicitări ale cetățenilor, în diferite situații de urgență care le puteau pune în pericol viața ori bunurile materiale. Dintre aceste misiuni, 35 au fost ale paramedicilor SMURD, care au acționat pentru acordarea primului ajutor calificat și transportarea la spital a persoanelor cu probleme medicale grave, un incendiu de autoturism, în localitatea Perii Broșteni, două accidente rutiere, produse pe raza localităților Buzescu și Alexandria, în urma cărora două persoane au fost rănite și au avut nevoie de îngrijiri medicale, două intervenții pentru salvarea unor animale din medii ostile vieții (erau căzute în gropi/canale de aproximativ 3 m adâncime), o deblocare de ușă, pentru a facilita accesul salvatorilor la o persoană cu probleme de sănătate, două misiuni în sprijinul SAJ Teleorman și IPJ Teleorman, pentru preluarea unui pacient și la un eveniment rutier și o activitate de recunoaștere la obiectivele socio-economice cu aglomerări de persoane.

Pentru creșterea gradului de siguranță a cetățenilor, inspectorii de prevenire ai unității noastre și-au continuat activitatea pe raza localităților Roșiorii de Vede, Alexandria și Lisa, efectuând 6 controale de specialitate în domeniul prevenirii și stingerii incendiilor.

Colegii noștri au fost prezenți în obiectivele economice din domeniul producției de mobilă și din agricultură, precum și în instituțiile publice pentru a se asigura că sunt respectate măsurile privind prevenirea și stingerea incendiilor, respectiv dotarea cu stingătoare a clădirilor, menținerea liberă a căilor de acces și evacuare, exploatarea în condiții de siguranță a instalațiilor electrice, funcționarea la parametrii optimi a hidranților exteriori și interiori, accesul autospecialelor de stingere în zona clădirilor, funcționarea instalațiilor de detecție, semnalizare și avertizare în caz de incendiu din interiorul clădirilor și deținerea autorizației de securitate la incendiu.

Împreună cu personalul acestor obiective socio-economice au fost realizate instruiri cu privire la cunoașterea modului de acțiune în cazul unei situații de urgență și exerciții de evacuare/intervenție în caz de incendiu. Angajaților/personalului administrativ le-au fost prezentate deficiențele găsite, unele dintre ele fiind înlăturate operativ pe timpul controalelor, însă au fost aplicate și 29 de sancțiuni contravenționale, în cuantum de 50000 de lei.

Neregulile sancționate cu amendă au fost:

– cu câte 20000 de lei, pentru neobținerea autorizației de securitate la incendiu la construcțiile în care își desfășoară activitatea, doi operatori economici din Roșiorii de Vede (producător de mobilă) și Alexandria (din domeniul agricol);

– cu 10000 de lei, pentru nefuncționarea instalațiilor de detecție, semnalizare și avertizare în caz de incendiu, o instituție publică din municipiul Alexandria.

Important de menționat este faptul că funcționarea fără autorizație de securitate la incendiu reprezintă o încălcare a legii, iar răspunderea revine exclusiv deținătorilor respectivelor construcții. Solicităm tuturor administratorilor/proprietarilor obiectivelor socio-economice din județul nostru să inițieze demersurile necesare pentru intrarea în legalitate în ceea ce privește procesul de avizare și autorizare privind securitatea la incendiu, sens în care instituția noastră manifestă întreaga deschidere și disponibilitate pentru acordarea sprijinului necesar.

Personalul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „A. D. Ghica” al județului Teleorman va continua activitățile orientate spre siguranța cetățenilor, cu accent pe prevenirea situațiilor de urgență și gestionarea operativă a evenimentelor care pun în pericol viața semenilor sau bunurile materiale ale acestora.

Foarte important! Inspectoratul pentru Situații de Urgență „A.D. Ghica” al județului Teleorman solicită cetățenilor anunțarea tuturor situațiilor care pot pune în pericol viața, bunurile sau mediul înconjurător pe numărul unic pentru apeluri de urgență 112!

Nu uitați! Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență pot fi obținute prin accesarea platformei naționale de pregătire în situații de urgență https://fiipregatit.ro și aplicația de mobil DSU care poate fi descărcată gratuit din App Store și Google Play.

Rambursări de TVA în valoare de 2,16 milioane lei  în luna decembrie a anului 2024

0

Administrația Județeană a Finanțelor Publice Teleorman a rambursat contribuabililor în luna decembrie a anului 2024, conform selecției naționale, TVA în valoare de 2,16 milioane de lei.

Defalcat pe unități fiscale teritoriale, situația se prezintă astfel:

  • Structura de Colectare (Alexandria) a rambursat 0,38 milioane lei;
  • Activitatea de Colectare Contribuabili Mijlocii a restituit suma 0,90 milioane lei;
  • Unitatea Fiscală Municipală Turnu Măgurele a restituit suma de 0,04 milioane lei
  • Unitatea Fiscală Municipală Roșiori de Vede a rambursat 0,32 milioane lei;
  • Unitatea Fiscală Orășenească Zimnicea a restituit 0,43 milioane lei;
  • Unitatea Fiscală Orășeneașcă Videle a rambursat 0,09 milioane lei.

Contribuabilii pot verifica pe site-ul A.N.A.F. informații privind soluționarea deconturilor cu sume negative de TVA cu opțiune de rambursare pe următorul link: https://www.anaf.ro/SolDecont/.

Primăriile din Teleorman au primit bani pentru plata unor lucrări aflate în derulare, realizate prin programul ”Anghel Saligny” sau PNDL

0

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 1.115.818.208,99 de lei, în vederea decontării facturilor pentru 798 de obiective finanţate prin Programul Naţional de Investiţii ”Anghel Saligny” şi prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală (PNDL)-a anunţat ministrul Cseke Attila. Astfel, pentru Programul Naţional de Investiţii ”Anghel Saligny”, a fost plătită suma de 937.910.740,97 de lei pentru 610 obiective aflate în execuţie. Proiectele vizează reabilitarea şi modernizarea infrastructurii rutiere, construirea sau refacerea unor poduri şi podeţe, precum şi înfiinţarea sau modernizarea sistemelor de alimentare cu apă potabilă, a reţelelor de canalizare şi a staţiilor de epurare, a precizat ministrul dezvoltării.Pentru Programul Naţional de Dezvoltare Locală, au fost decontate 177.907.468,02 lei pentru 188 de proiecte de investiţii. Dintre acestea, pentru 38 de obiective aflate în execuţie în etapa I, a fost plătită suma de 28.837.407,88 de lei, iar pentru etapa a II-a a programului, au fost decontate 149.070.060,14 lei pentru 150 de proiecte.

Conform documentului, câteva localităţi din judeţul Teleorman au primit banii necesari plătii unor investiţii aflate în derulare. Este vorba despre: “Modernizare drumuri de interes local în comuna Brânceni”, “Reabilitarea şi modernizarea reţelei stradale din Municipiul Alexandria: strada Negru Vodă, strada Cuza Vodă-tronson 2, strada Libertăţii-tronson 1, strada Libertăţii-tronson 5, strada Bucureşti, strada Dunării, strada Alexandru Colfescu, strada Constantin Brâncoveanu, strada Agricultori, strada Victor Antonescu”, “Modernizare drumuri de interes local în comuna Măldăeni”, “Modernizare prin asfaltare drumuri de interes local în comuna Tătărăştii de Sus”, “Modernizare drumuri de interes local, comuna Traian”, “Înfiinţare sistem centralizat de alimentare cu apă şi reţea de canalizare menajeră şi staţie de epurare în comuna Putineiu”, “Extindere sistem centralizat de alimentare cu apă comuna Drăcşenei”, “Modernizare şi reabilitare străzi de interes local în comuna Fântânele”, “Modernizare drumuri de interes local în comuna Măgura”, “Modernizare şi reabilitare străzi de interes local în comuna Troianul”, “Modernizare străzi în comuna Nanov”, “Modernizare drumuri de interes local în comuna Brânceni”, “Modernizare străzi în comuna Segarcea-Vale”, “Înfiinţare sistem de alimentare cu apă potabilă în comuna Trivalea-Moşteni”, “Canalizare menajeră şi staţie de epurare în comuna Poeni”, “Modernizare şi reabilitare străzi în oraşul Videle” şi“Reabilitarea străzilor 1907, Mihai Eminescu (tronson cuprins între strada David Praporgescu şi strada Taberei) şi Walter Mărăcineanu din municipiul Turnu Măgurele”. Pentru alte două localităţi, municipiul Alexandria şi Frumoasa, precum şi Consiliul Judeţean Teleorman, ministerul Dezvoltării a virat sumele pentru plata unor lucrări realizate prin PNDL.

Finanţiştii teleormăneni au colectat în luna decembrie 2024 suma de 181,76 milioane lei

0

În luna decembrie 2024 A.J.F.P. Teleorman a colectat venituri nete la Bugetul General Consolidat în sumă totală de 181,76 milioane lei, cu 57,77 milioane lei mai mult decât sumele colectate în luna decembrie 2023.

Pe bugete, situaţia veniturilor colectate se prezintă astfel:

  • la bugetul de stat s-au colectat 74,65 milioane lei, mai mult cu 36,53 milioane lei decât suma colectată în luna decembrie 2023;
  • la bugetul Fondului Naţional Unic de Asigurări de Sănătate s-au colectat 34,42 milioane lei, mai mult cu 9,08 milioane lei decât suma colectată în luna decembrie 2023;
  • la bugetul asigurărilor sociale de stat s-au colectat 71,50 milioane lei, mai mult cu 12,33 milioane lei decât suma colectată în luna decembrie 2023;
  • la bugetul asigurărilor pentru şomaj sumele colectate au fost de 1,19 milioane lei, mai puţin cu 0,17 milioane lei decât suma colectată în luna decembrie 2023.

Comunele Nenciuleşti şi Beuca au primit bani pentru obiective finanţate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR)

0

La sfârşitul săptămânii trecute, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a decontat facturi în valoare de 67.031.515,37 de lei pentru 48 de obiective realizate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR)-a anunţat ministrul Cseke Attila. Astfel, pentru Componenta C 10-Fondul local, a fost plătită suma de 59.402.261,47 de lei pentru 30 de obiective aflate în execuţie, iar pentru Componenta C 15-Educaţie, au fost decontate 7.629.253,90 de lei pentru 18 obiective. Proiectele vizează construcţia de creşe noi, realizarea infrastructurii TIC-sisteme inteligente de management local şi dezvoltarea sistemului de transport public ecologic prin achiziţionarea de vehicule nepoluante şi staţii de încărcare, a precizat ministrul dezvoltării. În documentul dat publicităţii, două comune din judeţul Teleorman au primit bani pentru Componenta C 10-Fondul local, şi anume: Nenciuleşti- 570.865,02 lei şi Beuca- 290.360 de lei.

Centrele de Relații cu Utilizatorii Distribuție Oltenia nu vor avea program de lucru cu publicul în data de 24 ianuarie, reluându-și activitatea în data de 27 ianuarie 2025

0

Operatorul Distribuție Oltenia acordă angajaților o zi liberă în data de 24 ianuarie 2025, cu prilejul Zilei Unirii Principatelor. Astfel, Centrele de Relații cu Utilizatorii Distribuție Oltenia își întrerup activitatea în ziua respectivă.

Revenirea la programul normal de funcționare va avea loc în data de 27 ianuarie 2025, pentru Centrele de Relații cu Utilizatorii din localitățile: Alexandria, Craiova, Curtea de Argeș, Drobeta Turnu Severin, Pitești, Râmnicu Vâlcea, Slatina, Târgu Jiu, Roșiorii de Vede, Caracal, Drăgășani, Câmpulung Muscel.

Pentru a evita timpul de așteptare, echipa Distribuție Oltenia recomandă utilizatorilor săi să își programeze vizitele în Centrele de Relații cu Utilizatorii, accesând secțiunea dedicată – https://programari.distributieoltenia.ro/page/programare-online.html

Procesul este unul foarte simplu și necesită doar câteva minute. În schimb, utilizatorii vor ști exact la ce oră trebuie să se prezinte în Centrele de Relații cu Utilizatorii, evitând astfel timpul de așteptare.

Cum se efectuează o programare? 

  • Accesați pagina https://programari.distributieoltenia.ro/;
  • Selectați județul în care locuiți;
  • Selectați orașul în care se află Centrul de Relații cu Utilizatorii în care doriți să ajungeți;
  • Alegeți data și intervalul orar pentru programare, precum și demersul pentru care efectuați vizita (ridicare/depunere documente);
  • Completați datele de contact (nume, prenume, adresă validă de e-mail, număr de telefon) și înregistrați programarea.

Echipele operative Distribuție Oltenia, destinate intervențiilor în rețelele electrice, vor rămâne mobilizate pentru a asigura continuitatea în alimentarea cu energie electrică.

 Liniile telefonice ale operatorului de distribuție

Pentru a semnala oricărui tip de întrerupere în alimentarea cu energie electrică, utilizatorii din județele Argeș, Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Teleorman și Vâlcea pot apela NON STOP la numărul de telefon pus la dispoziție de către operatorul de distribuție:

  • 0800 500 000 – număr de telefon gratuit în orice rețea.

Informațiile despre deficiențele din instalațiile electrice se pot transmite rapid și ușor, cu ajutorul codului locului de consum, fără ca apelantul să aștepte să intre în legatură cu un operator uman, după aproximativ 20 de secunde de la inițierea apelului.

Alegeri pentru funcţia de primar, în comuna Drăgăneşti Vlaşca, în data de 4 mai

0

La finele săptămânii trecute, Guvernul a stabilit ziua de 4 mai ca dată pentru organizarea alegerilor locale parţiale pentru preşedintele Consiliului Judeţean Bihor şi pentru primari din 17 localităţi. Decizia a fost publicată, în Monitorul Oficial iar actul normativ prevede că hotărârea Executivului va intra în vigoare la data de 30 martie. Potrivit documentului adoptat de Guvern, localităţile în care vor avea loc alegeri locale parţiale pentru primari sunt: Comuna Drăgăneşti-Vlaşca (Teleorman), Comuna Căbeşti (Bihor), Comuna Rieni (Bihor), Comuna Avrămeni (Botoşani), Comuna Coşula (Botoşani), Oraşul Oţelu Roşu (Caraş-Severin), Comuna Lăpuşnicel (Caraş-Severin), Comuna Valea Ierii (Cluj), Comuna Limanu (Constanţa), Comuna Gura Ocniţei (Dâmboviţa), Comuna Buturugeni (Giurgiu), Comuna Heleşteni (Iaşi), Oraşul Ulmeni (Maramureş), Comuna Iancu Jianu (Olt), Comuna Mihăeşti (Olt), Oraşul Buşteni (Prahova) şi Municipiul Zalău (Sălaj).
Alegerile din comuna Drăgăneşti Vlaşca au loc după ce Ciprian Ciuperceanu a demisionat din funcţia de primar, fostul edil şef fiind ales senator.

Intervențiilor pompierilor teleormăneni în ultimele 48 de ore

0

În ultimele 48 de ore, pompierii militari teleormăneni au răspuns la 36 de solicitări ale cetățenilor, în diferite situații de urgență care le puteau pune în pericol viața ori bunurile materiale. Dintre aceste misiuni, 31 au fost ale paramedicilor SMURD, care au acționat pentru acordarea primului ajutor calificat și transportarea la spital a persoanelor cu probleme medicale grave, un incendiu de locuință, în localitatea Caravaneți, un accident rutier produs în municipiul Alexandria, fără victime, o misiune de asigrare a măsurilor de prevenire și stingere a incendiilor în municipiul Roșiorii de Vede, o intervenție pentru salvarea unui cățel din medii ostile vieții (era căzut într-un canal, în mun. Roșiorii de Vede) și o misiune de recunoaștere la obiectivele socio-economice cu aglomerări de persoane.

Pentru creșterea gradului de siguranță a cetățenilor, inspectorii de prevenire ai unității noastre și-au continuat activitatea pe raza localităților Bragadiru, Crângu și Alexandria, efectuând 9 controale de specialitate în domeniul prevenirii și stingerii incendiilor.

Colegii noștri au fost prezenți în obiectivele comerciale cu aglomerări de persoane, unitățile de învățământ și în instituțiile publice din aceste localități pentru a se asigura că sunt respectate măsurile privind prevenirea și stingerea incendiilor, respectiv dotarea cu stingătoare a clădirilor, menținerea liberă a căilor de acces și evacuare, exploatarea în condiții de siguranță a instalațiilor electrice, funcționarea la parametrii optimi a hidranților exteriori și interiori, accesul autospecialelor de stingere în zona clădirilor, funcționarea instalațiilor de detecție, semnalizare și avertizare în caz de incendiu din interiorul clădirilor și deținerea autorizației de securitate la incendiu.

Împreună cu personalul acestor obiective socio-economice au fost realizate instruiri cu privire la cunoașterea modului de acțiune în cazul unei situații de urgență și exerciții de evacuare/intervenție în caz de incendiu. Angajaților/personalului administrativ le-au fost prezentate deficiențele găsite, unele dintre ele fiind înlăturate operativ pe timpul controalelor, însă au fost aplicate și 50 de sancțiuni contravenționale.

Neregulile sancționate cu amendă au fost:

– cu 5000 de lei, Primăria localității Bragadiru, pentru neasigurarea criteriilor de performanță privind constituirea, încadrarea și dotarea Serviciului Volutar pentru Situații de Urgență al localității, un obiectiv important în asigurarea protecției populației la nivel local, precum și în desfășurarea activităților de informare preventivă și de control la nivelul gospodăriilor cetățenești;

– cu 2500 de lei, o unitate de cult de pe raza localității Crângu, pentru nedotarea cu stingătoare de incendiu a spațiilor unde își desfășoară activitatea.

Precizăm faptul că activitatea pompierilor se derulează în sprijinul cetățenilor, iar obiectivele prioritare ale instituției noastre sunt orientate spre eficientizarea acțiunilor de prevenire și gestionare a situațiilor de urgență. Preîntâmpinarea evenimentelor nedorite rămâne dezideratul comun ce poate fi realizat prin dezvoltarea culturii de securitate și responsabilizarea fiecăruia dintre noi.

Foarte important! Inspectoratul pentru Situații de Urgență „A.D. Ghica” al județului Teleorman solicită cetățenilor anunțarea tuturor situațiilor care pot pune în pericol viața, bunurile sau mediul înconjurător pe numărul unic pentru apeluri de urgență 112!

Nu uitați! Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență pot fi obținute prin accesarea platformei naționale de pregătire în situații de urgență https://fiipregatit.ro și aplicația de mobil DSU care poate fi descărcată gratuit din App Store și Google Play.

O NOUĂ METODĂ DE ÎNȘELĂCIUNE A APĂRUT ÎN SPAȚIUL ONLINE

0

În contextul actual al amenințărilor cibernetice, Poliția Română a identificat o tendință de înșelăciune care se răspândește rapid prin intermediul aplicațiilor de mesagerie.

În special, una dintre aplicațiile de mesagerie a devenit un teren fertil pentru autorii care caută să exploateze încrederea și naivitatea utilizatorilor.

Sub pretextul simplu al „exprimării unui vot online în cadrul unui concurs”, autorii încearcă să atragă utilizatorii într-o schemă de înșelăciune în mediul online.

Activitatea infracțională începe cu primirea de către utilizatori a unor mesaje nesolicitate, formulate în limba română, care îi îndeamnă să acceseze un link pentru a acorda ajutor (în sensul de a-i acorda un vot în cadrul unui sondaj) unei persoane pe nume Adeline, care participa la un concurs de dans al cărui premiu era o bursă de studii la o școală de prestigiu din străinătate.

Mesajul arăta astfel: „Bună! Te rog să o votezi pe Adeline în acest sondaj. Este fiica prietenei mele, iar premiul este o bursă pentru studii în Franța. Mulțumesc mult!” urmat de un link malițios.

În etapa următoare, după ce accesează respectivul link, potențialele victime sunt redirecționate către pagina web a aplicației de mesagerie, care permite configurarea și conectarea contului aferent aplicației și pe alte dispozitive electronice, precum alte telefoane mobile, unități pc sau laptop-uri.

În prealabil, anterior trimiterii link-ului menționat către potențialele victime, autorii efectuează demersurile necesare în vederea configurării contului aferent aplicației de mesagerie al victimei, prin intermediul platformei web, pe alte dispozitive electronice controlate de aceștia, folosind una dintre opțiunile existente, respectiv „Conectează-te folosind numărul de telefon”.

Astfel, folosind acea opțiune, autorii introduc o solicitare de asociere pe alte dispozitive a contului aferent aplicației de mesagerie al potențialei victime, prin introducerea numărului de telefon al acesteia.

Pentru a finaliza conectarea contului la dispozitivele electronice utilizate de autori, este necesar ca potențiala victimă (titularul contului aplicației de mesagerie) să introducă pe telefonul său mobil (pe care se afla deja configurat contul) un cod pin din 8 caractere (alcătuit de regulă din litere și cifre), cod unic generat de serviciul aplicației de mesagerie la momentul fiecărei solicitări de conectare pe alte dispozitive, solicitare introdusă în acest caz de autori și nu de titularul contului aplicației de mesagerie.

După acest demers, pentru a determina potențialele victime să introducă acel cod pin, autorii le creează iluzia (prin link-ul expediat, precizat mai sus) că vor exprima un vot într-un sondaj, iar pentru aceasta este necesară o presupusă asociere a contului aplicației de mesagerie deși, în fapt, acestea erau redirecționate către pagina web accesată anterior de autor pe dispozitivul său electronic pe care dorea să-și configureze contul aplicației de mesagerie al potențialei victime.

În fapt, asocierea contului victimei se efectua cu dispozitivul electronic controlat de autor și nu pentru presupusa participare în cadrul unui sondaj.

Pe această pagină web, aferentă serviciului de mesagerie, potențialei victime îi erau prezentați pașii pe care trebuia să-i urmeze pentru asocierea contului, după cum rezultă și în imaginea de mai jos.

Astfel, aceasta este îndrumată să deschidă aplicația pe telefonul său mobil și, în final, să introducă acel cod pin unic, generat de serviciul de mesagerie al aplicației, fără ca victima să conștientizeze că, în fapt, prin introducerea acelui cod pin va asocia contul său pe alte dispozitive electronice necunoscute, controlate de autori.

Ulterior, după ce victima introduce codul PIN generat, autorul finalizează astfel configurarea și conectarea contului victimei pe dispozitivul său electronic, după care restricționează accesul victimei la contul său.

Tot în cadrul aplicației de mesagerie, autorul transmite mesaje în mod aleatoriu către diverse persoane din agenda victimei, prin care le solicită acestora, cu titlu de împrumut, diverse sume de bani.

În măsura în care acestea din urmă dau curs solicitării, autorii le comunică mai departe un cod IBAN și numele titularului contului bancar unde trebuie virați banii, titularul contului fiind altul decât persoana de la care se presupune că provine solicitarea sumei de bani cu titlu de împrumut, respectiv titularul contului aplicației de socializare.

De asemenea, în cazurile în care persoanele cărora li se solicită sume de bani observă acest aspect, respectiv că numele titularului contului este diferit de numele celui care se presupune că solicită sumele de bani, autorii motivează prin faptul că le-a fost blocat contul personal și trebuie să facă o plată exact către acel cont bancar comunicat.

Prin acest mod de operare, autorii reușesc astfel inducerea în eroare, în primă fază, a titularului contului aplicației de socializare asupra căruia preiau controlul și îi restricționează accesul la contul său, prin crearea iluziei că participă la un sondaj.

Astfel, acesta introduce codul pin generat de serviciul de mesagerie ca urmare a solicitării efectuate în prealabil de autori de asociere a contului de pe aplicația de socializare cu alte dispozitive și le permite astfel acestora să-i configureze și conecteze contul personal pe alte dispozitive electronice controlate de aceștia.

Mai departe, în a doua fază, autorii induc în eroare persoane din agenda telefonică a victimei inițiale solicitându-le sume de bani, cu titlu de împrumut, în numele acesteia, creând aparența faptului că solicitările ar proveni din partea victimei, prin urmare o persoană cunoscută, determinându-le astfel să remită sume de bani în conturi bancare controlate de autori.
Facem precizarea că acest mod de operare se bazează pe mai mulți factori, printre care putem aminti:
1. Încrederea utilizatorilor: Autorii profită de naivitatea și dorința de a ajuta a oamenilor, folosind pretexte credibile.
2. Lipsa de informare: Mulți utilizatori nu sunt conștienți de riscurile asociate cu phishing-ul și nu recunosc semnele unei fraude.
3. Urgența și presiunea socială: Mesajele trimise de infractori pot crea un sentiment de urgență, făcând presiuni asupra victimelor să acționeze rapid fără a verifica autenticitatea solicitării.
4. Prin intermediul acestor activități infracționale, în unele cazuri, autorii, având acces la toate conversațiile purtate de victime prin aplicația de mesagerie, reușesc să obțină și alte date personale ale victimelor, existente în cadrul conversațiilor purtate de regulă cu persoane de încredere sau rude, prin aplicație, cum ar fi date de identificare, financiare ori de autentificare la alte aplicații folosite, expunându-le, totodată, și la alte riscuri, mai exact utilizarea datelor în vederea săvârșirii altor infracțiuni sau crearea altor pagube în sarcina acestora sau cunoscuților.

Pentru a proteja cetățenii împotriva acestor tipuri de infracțiuni, este necesar să fie conștienți de modurile de operare ale autorilor și educați în mod constant cu privire la tacticile de manipulare ale acestora, noile moduri de operare precum și la tehnicile de protecție în mediul online.

Îndemnăm cetățenii să fie extrem de precauți și să evite orice interacțiune cu mesaje sau link-uri suspecte pe aplicațiile de comunicare online sau platformele de socializare.

La nivelul țării noastre, au fost înregistrate o serie de fapte cu acest mod de operare, iar pentru o mai bună prevenție, cetățenii trebuie să se protejeze în mediul online și astfel, recomandăm să aibă în vedere mai multe măsuri de contracarare, după cum urmează:
1. Nu accesați link-uri din mesaje nesolicitate, chiar dacă acestea par a proveni de la prieteni sau cunoștințe.
2. Evitați accesarea link-urilor suspecte sau cele din mesajele nesolicitate sau din surse necunoscute, deoarece acestea ar putea conduce către site-uri malware sau ar putea fi utilizate pentru phishing.
3. Nu introduceți informații sensibile: Niciodată nu introduceți coduri sau informații personale pe site-uri care nu sunt oficiale sau pe care nu le recunoașteți. De asemenea verificați dacă site-urile pe care sunteți redirecționați sunt oficiale și nu introduceți coduri sau alte date personale pe aceste site-uri dacă dumneavoastră nu ați efectuat nicio solicitare în acest sens, precum este descrisă pe site-ul accesat.
4. Nu introduceți coduri nesolicitate aferente conectării/asocierii contului dumneavoastră de pe aplicația de mesagerie sau al altor canale de comunicare online pe alte dispozitive electronice dacă nu le-ați solicitat dumneavoastră.

5. Folosiți metode alternative de comunicare: Dacă primiți un mesaj suspect de la un prieten, contactați-l printr-un alt canal (de exemplu, telefonic) pentru a verifica autenticitatea solicitării.
6. Sesizați infracțiunile: Dacă ați fost victima unei astfel de fraude sau ați observat activități suspecte, contactați imediat autoritățile competente și sesizați incidentul.
7. Educați-vă și educați-i pe alții: Informați-vă despre tehnicile de fraudă și tacticile utilizate de autorii infracțiunilor informatice și fiți mereu vigilenți în mediul online. De asemenea, discutați cu familia și prietenii despre aceste tipuri de fraude pentru a-i ajuta să se protejeze.
8. Folosiți autentificarea în doi pași, aceasta adăugând un nivel suplimentar de securitate la conturile dumneavoastră online, solicitând o parolă suplimentară sau un cod de verificare înainte de a vă conecta;
9. Fiți la curent cu cele mai recente amenințări cibernetice și cu modalitățile de protejare împotriva acestora, participând la cursuri de pregătire sau consultând resurse online de încredere;

Securitatea dumneavoastră online este esențială. Vă rugăm să rămâneți vigilenți și să acționați cu prudență pentru a evita să deveniți victime ale acestor infracțiuni.

Comunitatea educată este mai rezistentă la amenințările cibernetice!

ISU Teleorman, zilnic, în ajutorul cetățenilor

0

Inspectoratul pentru Situații de Urgență „A. D. Ghica” al județului Teleorman desfășoară permanent activități orientate spre siguranța cetățenilor, pe cele două componente specifice, prevenirea situațiilor de urgență și gestionarea operativă a evenimentelor care pun în pericol viața semenilor sau bunurile materiale ale acestora.
În ultimele 48 de ore, echipajele de salvatori din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „A.D. Ghica” al județului Teleorman, cu mijloacele tehnice destinate stingerii incendiilor, recuperării și salvării persoanelor din medii ostile vieții, precum și pentru acordarea primului ajutor calificat, au participat la un număr de 33 de evenimente, după cum urmează:

–  28 de cazuri SMURD, pentru acordarea primului ajutor și transportarea la spital a persoanelor rănite ori cu probleme medicale grave;
3 incendii, dintre care unul izbucnit la o locuință din localitatea Prunaru, unul la un solar în localitatea Mârzănești și un incendiu de vegetație uscată și resturi menajere;
un accident rutier, produs pe raza localității Cosmești, rezultat cu două victime, care au primit primul ajutor calificat și au fost transportate la spital;
o misiune pentru deblocarea unei uși de acces în locuință, pentru a facilita intervenția echipajelor medicale la o persoană cu probleme de sănătate.

Pe latură preventivă, în ultimele două zile, pompierii militari teleormăneni au continuat misiunile de creștere a gradului de siguranță pentru cetățeni, în localitățile Alexandria, Brânceni și Bragadiru, efectuând opt controale de specialitate la unitățile de învățământ, operatorii economici și instituțiile publice. Colegii noștri au reușit să remedieze mai multe deficiențe constate la construcțiile vizate de controale, însă au fost nevoiți să aplice și 26 de sancțiuni contravenționale, dintre care o amendă în cuantum de 5000 de lei, Primăriei Brânceni, pentru neînființarea Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență.
Menționăm faptul că Serviciului Volutar pentru Situații de Urgență (SVSU) al unei localități reprezintă un obiectiv esențial în asigurarea protecției populației la nivel local, precum și în desfășurarea activităților de informare preventivă și de control la nivelul gospodăriilor cetățenești.
Pe timpul verificărilor, pompierii au avut în vedere respectarea măsurilor privind prevenirea și stingerea incendiilor, constând în dotarea cu stingătoare a clădirilor, menținerea liberă a căilor de acces și evacuare, exploatarea în condiții de siguranță a instalațiilor electrice, funcționarea la parametrii optimi a hidranților exteriori și interiori, accesul autospecialelor de stingere în zona clădirilor, funcționarea instalațiilor de detecție, semnalizare și avertizare în caz de incendiu din interiorul clădirilor și deținerea autorizației de securitate la incendiu.
Prevenirea situațiilor de urgență reprezintă unul dintre obiectivele prioritare ale instituției noastre, aspect realizat atât prin activitățile de informare preventivă, cât și prin intermediul acțiunilor de control. Astfel, activitatea inspectorilor de prevenire are un caracter permanent, iar aceste verificări se organizează continuu, nefiind limitate la anumite categorii de obiective.

ATENȚIE! Coșul de fum produce pagube

 Ieri după-amiază, în jurul orei 15.31, pompierii militari din cadrul Punctului de lucru Drăgănești Vlașca au fost alertați de izbucnirea unui incendiu la o casă de locuit din Prunaru. Ajunși rapid la locul indicat de apelant pe numărul unic pentru apeluri de urgență 112, cu o autospecială de stingere și o ambulanță SMURD, salvatorii noștri au constatat că focul se manifesta la nivelul acoperișului, pe circa 30 mp, cu pericol de extindere și distrugere a întregii construcții. Prin dispozitivul de intervenție realizat, pompierii au reușit să localizeze incendiul în limitele găsite, lichidarea acestuia fiind posibilă după aproape o oră și jumătate. Valoarea pagubelor a fost estimată la suma de 8000 de lei, iar cea a bunurilor salvate de la peste 15000 de lei.
Din primele cercetări efectuate, a reieșit că evenimentul s-a produs din cauza coșului de fum defect care a permis scânteilor să ajungă pe materialele ușor combustibile din podul locuinței.

I-au salvat locuința

Azi-noapte, în jurul orei 00.03, în localitatea Mârzănești, în gospodăria unui cetățean, a izbucnit un incendiu la un solar aflat în apropierea casei de locuit. Observat la timp de către proprietar, acesta a solicitat ajutorul pompierilor militari alexăndrineni pentru stingere focului, deoarece era pusă în pericol casa de locuit.
Intervenția promptă a salvatorilor noștri, cu o autospecială de stingere cu apă și spumă, a condus la localizarea și lichidarea incendiului în limitele găsite, fiind salvată casa de locuit și mai multe anexe gospoădrești, apreciate la peste 90000 de lei. Pagubele, reprezentând 8 paleți din lemn, folia de pe solar pe aproximativ 10 mp și circa 5 navete de sticle, au fost estimate la suma de 1000 de lei.
Din verificările efectuate la fața locului, a reieșit faptul că incendiul s-a produs din cauza jarului căzut dintr-un cuptor care era amplasat în interiorul solarului, folosit pentru încălzirea acestuia, pe materialele ușor combustibile din apropiere.

POMPIERII vă recomandă…

 Având în vedere evenimentele prezentate mai sus, pompierii militari recomandă cetățenilor respectarea următoarelor măsuri de prevenire a incendiilor:

  • luați măsuri pentru verificarea, curăţarea şi repararea coşurilor de fum de către o persoană specializată;
  • coşurile, burlanele şi canalele de fum vor fi izolate faţă de elementele combustibile ale pereţilor, planşeelor şi acoperişurilor;
  • în podul casei, coşul de fum va fi obligatoriu tencuit, pentru a nu prezenta fisuri prin care ar putea pătrunde scântei ce pot fi surse de aprindere.
  • nu utilizați aparatele electrice, cablurile electrice, prizele, întrerupătoarele, dispozitivele de protecție cu defecțiuni sau cu improvizații;
  • nu folosiți siguranțe fuzibile supradimensionate prin înlocuirea cu liță a fuzibilului calibrat;
  • nu suprasolicitați instalația electrică folosind mai multe aparate simultan;
  • nu lăsați nesupravegheate aparatele electrice sub tensiune, cum ar fi: fierul de călcat, reșourile, radiatoarele și altele asemenea;
  • instalați și utilizați aparatura electrocasnică respectând cu strictețe indicațiile producătorului ce sunt menționate în prospectul produsului;
  • verificați periodic cordoanele de legătură ale aparatelor electrice și luați măsuri pentru înlocuirea acestora atunci când sunt uzate.

Foarte important! Inspectoratul pentru Situații de Urgență „A.D. Ghica” al județului Teleorman solicită cetățenilor anunțarea tuturor situațiilor care pot pune în pericol viața, bunurile sau mediul înconjurător pe numărul unic pentru apeluri de urgență 112!

Nu uitați! Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență pot fi obținute prin accesarea platformei naționale de pregătire în situații de urgență https://fiipregatit.ro și aplicația de mobil DSU care poate fi descărcată gratuit din App Store și Google Play.