31.3 C
Judeţul Teleorman
joi, iunie 13, 2024

MY SCHOOL GIVES ME WINGS! Elevii Şcolii Gimnaziale Nr. 2 Videle învaţă despre drepturile copiilor, alături de elevi din Croaţia şi Cipru

Articole noi

Info TRhttps://infotr.ro
Stiri, reportaje, anchete si informații din Teleorman.

În perioada 2022-2024, Şcoala Gimnazială Nr. 2 Videle derulează şi coordonează la nivel european proiectul ”MY SCHOOL GIVES ME WINGS!” proiect de parteneriat pentru cooperare cu beneficiari multipli finanţat prin Programului ERASMUS+, 2022-1-RO01-KA210-SCH 000084213. Parteneri educaţionali în cadrul acestui proiect sunt Apeityo Gymansio Agros,Cipru şi Osnova Skola Darda, Croaţia. Scopul proiectului este acela de a contribui la crearea în şcolile participante a unui mediu şcolar incluziv, stimulativ pentru fiecare elev, caracterizat de existenţa unor relaţii interpersonale pozitive, a stării de bine, a empatiei, a toleranţei, a respectului. Obiectivele desfăşurării proiectului sunt: informarea elevilor participanţi cu privire la drepturile copilului, cunoaştere şi conştientizarea de către aceştia a fenomenului de bullying, formarea şi dezvoltarea competenţelor sociale şi civice prin organizarea şi desfăşurarea de activităţi educative extraşcolare şi non-formale.

Sub genericul ”Children rights, your rights”, în perioada 16-20 octombrie 2023, s-a desfăşurat cea de a doua activitate de învăţare transnaţională, găzduită de Osnova Skola Darda, Croaţia, la care au participat elevi din şcolile implicate în proiect, respectiv elevi şi profeori de la Şcoala Gimnazială Nr. 2 Videle şi Apeityo Gymansio Agros,Cipru. Au fost 5 zile de învăţare altfel, de interacţiune, de colaborare, prietenie şi respect, în spiritul valorilor programului Erasmus+.

Activitatea transnaţională a debutat cu o frumoasă ceremonie pregătită de elevii de la şcoala gazdă, Osnova Skola Darda constând în momente artistice, materiale inspirate din folclorul şi cultura naţională croată care au evidenţiat valorile promovate de programul Erasmus + care ne-au adus împreună: toleranţa, respectul pentru diversitate, multiculturalismul, multilingvismul, dorinţa de a învăţa să trăim împreună, în respect, într-o lume diversă.

În fiecare dintre cele 5 zile de desfăşurare a mobilităţiii s-au desfăşurat activităţi de învăţare non-formale care au avut drept obiectiv, informarea cu privire la drepturile copiilor şi promovarea acestora,cultivarea empatiei, a respectului a non-volenţei şi a non-discriminării, dezvoltarea competenţelor multilingvistice, sociale, civice, inter şi intrapersonale ale tuturor celor implicaţi în proiect. Au fost activităţi de cunoaştere şi interacţiune,creative, stimulative pentru elevi care le-a oferit ocazia să îşi valorifice sau să îşi imbogăţească cunoştinţele cu privire la subiectul drepturilor copiilor, să îşi valorifice creativitatea pentru a realiza, în echipe multinaţionale diverse materiale, să se exprime, să comunice în limba engleză. Printre acestea menţionăm: exprimarea drepturilor copiilor prin artă, realizarea unor cărţi poştale cu tema drepturilor copiilor, vizionarea şi interpretarea unor materiale video pe tema drepturilor copiilor, scrierea şi interpretarea unui imn al proiectului având va temă promovarea valorilor, realizarea unui copac al drepturilor copiilor pornind de la analiza unor articole din ”Convenţia O.N.U. cu privire la drepturile copiilor”, activităţi de prevenire şi combatere a cyberbullying-ului realizate de psihologul şcolii, activităţi sportive, flashmob etc.Tehnologia a fost valorificată de asemenea, sarcinile de lucru şi activităţile desfăşurate fiind evaluate cu ajutorul unor aplicaţii foarte îndrăgite de elevi, precum kahoot.

Profesorii coordonatori ai proiectului au valorificat contextul proiectului pentru a împărtăşi şi a învăţa unii din experienţa celorlalţi. În cea de a treia zi a mobilităţii a avut loc unworkshop, care a avut ca temă incluziunea, lucrul cu elevii cu nevoi speciale în cadrul căruia profesorii din fiecare şcoală participantă au prezentat materiale oferind exemple de metode şi activităţi utilizate în şcolile din care vin, metode şi tehnici de lucru inspirate din experienţa altor proiecte Erasmus+ utilizate  pentru integrarea cu succes a elevilor din grupuri vulnerabile.

Nu au lipsit nici activităţile care au avut ca obiectiv cunoaşterea locurilor vizitate, precum şi a tradiţiilor şi a culturii croate. În prima zi, elevii şi profesorii au vizitat Grădina zoologică din Osijek. În cea de a doua zi, programul a cuprins un tur ghidat al oraşului de pe râul Drava, Osijek, prilej de a afla informaţii despre istoria croată, de a admira catedrala medievală, arhitectura, parcurile frumoase ale oraşului.Turul ghidat a inclus şi o incursiune în cultura şi folclorul zonei prin vizita la Muzeul Slavonia unde elevii au participat la un atelier de decorare de sacoşe cu motive tradiţionale folosite în trecut în această regiune. În cea de a patra zi, participanţii au petrect timp de calitate împreună,în natură, desfăşurând activităţi de educaţie outdoor. Au vizitat Parcul Natural Kopacki Rit din estul Croaţiei, situat între Drava şi Dunăre, unul dintre cele mai mari pacuri ornitologice din Europa unde au admirat flora, vegetaţia, fauna locului, cu grijă protejate în cadrul rezervaţiei naturale, s-au bucurat de o plimbare cu barca pe lacul Sakada š, prin rezervaţia zoologică specială. La Centrul Educaţional Tikves, au aflat informaţii despre parcul natural, dar şi despre istoria modernă şi contemporană a Croaţiei.

Cea de a cincea şi ultima zi a mobilităţii a fost dedicată reflecţiei, evaluării, certificării. Elevii şi profesorii participanţi au exprimat gânduri, opinii cu privire la zilele petrecute în Croaţia, au stabilit planuri pentru mai departe, pentru următoarea mobilitate care se va desfăşura în România, în primăvara anului 2024.

Gândurile şi reflecţiile elevilor, dar şi ale cadrelor didactice au reliefat din nou valoarea şi importanţa proiectelor Erasmus pentru cei implicaţi în desfăşurarea lor, o ocazie de a depăşi barierele culturale şi lingvistice, de învăţa altfel lucruri noi, de a îţi face noi prieteni, de a descoperi cultura altor ţări, patrimoniul cultural european, de iţi dezvolta competenţele multilingvistice, de sensibilizare şi exprimare culturală, de învăţa respectul, empatia, toleranţa, de a îţi dezvolta încrederea în sine, de a învăţa să trăieşti frumos, împreună cu ceilalţi într-o lume diversă şi globală.

Cu toţii, elevi, profesori,  am plecat cu amintiri frumoase şi cu dorinţa de a ne revedea. Elevii au fost primiţi cu multă căldură şi ospitalitate în familii croate, bucurându-se de momente şi surprize frumoase, astfel că, la final de mobilitate, s-au despărţit cu greu unii de ceilalţi.

În perioada ulterioară mobilităţii, participanţii vor disemina, vor împărtăşi în şcolile şi în comunităţile lor despre cele învăţate în Croaţia, vor continua să lucreze împreună pe patforma ESEP a proiectului, pentru a pregăti cea de a treia şi ultima mobilitate care se va desfăşura la Şcoala Gimnazială Nr.2 Videle, România în primăvara anului următor.

Material realizat de Iorga Marinela Monica,
Ambasador Erasmus, Ambasador eTwinning

Finanţat de Uniunea Europeană. Punctele de vedere şi opiniile exprimate aparţin, însă, exclusiv autorului (autorilor) şi nu reflectă neapărat punctele de vedere şi opiniile Uniunii Europene sau ale Agenţiei Executive Europene pentru Educaţie şi Cultură (EACEA). Nici Uniunea Europeană şi nici EACEA nu pot fi considerate răspunzătoare pentru acestea.

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
spot_img
- Advertisement -spot_img

Recente

Senatorul Eugen Pîrvulescu are FLER! Cinci dintre candidații susținuți de acesta au câștigat fotoliile de primari

Senatorul Eugen Pîrvulescu are “mână bună”, atunci când vine vorba de identificarea unor candidați pentru funcțiile de primar. A...

Articole similare