La Şcoala Gimnazială ”Mihai Eminescu” Alexandria, parteneriatele strategice Erasmus+ fac parte din viaţa şcolii. Acestea sprijină dezvoltarea şi punerea în aplicare a practicilor inovatoare, precum şi punerea în aplicare a iniţiativelor comune de promovare a cooperării, a activităţilor de învăţare reciprocă şi a schimburilor de experienţă la nivel european.
“Young journalists of today-responsible digital citizens of tomorrow” este un proiect de parteneriat Erasmus+ al Scolii Gimnaziale ,,Mihai Eminescu”, desfăşurat cu sprijinul U.E., în perioada 2019-2022.
„Mass-media între manipulare, realitate şi fake-news” este tema care concretizează obiectivele atelierelor de educaţie media realizate în cadrul proiectului Erasmus+. Împreună cu profesorii diriginţi, elevii şcolii au exersat identificarea informaţiilor false, au decostruit mesaje manipulatorii şi au descoperit care sunt instrumentele la îndemână pentru a se feri de dezinformări pe reţele de socializare în această perioadă. Să contribuie la dezvoltarea atitudinii critice faţă de mass-media şi să dezvolte competenţe în domeniul cetăţeniei digitale, sunt obiectivele atelierelor realizate de Scoala Gimnaziala ,,Mihai Eminescu” Alexandria.
,, Instrumente de manipulare în mass-media, Puterea imaginii, Drepturile de autor, sunt câteva dintre titlurile atelierelor susţinute în şcoală. În e-bookul ATELIERE DE LUCRU EDUCAŢIA MEDIA SI CETĂŢENIA DIGITALA (kotobee.com)am pus cele 15 ateliere de educaţie mass-media realizate de fiecare partener din cadrul proiectului, ateliere ce pot fi utilizate de către orice profesor din şcolile din România care îşi propune să contribuie la dezvoltarea educaţiei media . Aceştia găsesc pe site-ul proiectului nostru toate materialele necesare susţinerii atelierului: prezentarea digitală a conţinutului, fişe de lucru pentru elevi, sarcini pentru echipe, conţinutul informaţional adecvat.” precizeaza Mihaela Ciofalcă, coordonatorul proiectului.
Workshops in Romanian-Erasmus+ project blog (home.blog)
Aproape de final, proiectul reuneşte în rezultatele sale o multitudine de cunoştinţe care, sperăm noi, îi vor ajuta pe elevii şi profesorii noştri să utilizeze şi să posteze informaţiile în mod responsabil, să respecte drepturile de proprietate intelectuală asupra a ceea ce descarcă de pe internet, să-şi dezvolte abilităţi de scriere jurnalistică, de colaborare şi muncă în echipă şi, aşa cum ne propune Comisia Europeană <ar trebui să recunoască sursele relevante şi de încredere, să înţeleagă informaţiile, să le proceseze pentru utilizarea în scopuri proprii şi să-şi împărtăşească perspectivele în reţelele sociale.>”