Cercurile pedagogice de anul acesta au ridicat mici probleme prin schimbarea datelor iniţiale de susţinere a actelor educaţionale profesionale ale dascălilor judeţului nostru, în rest, totul a decurs fără probleme, cercurile pedagogice devenind acte artistice prin colaborarea diferitelor catedre, abordarea tematicilor fiind o tratare inter şi intradisciplinară.
Astfel că, săptămâna aceasta a debutat cu cercurile pedagogice la ciclul primar şi gimnazial, urmând ca finele săptămânii să găzduiască cercurile pedagogice la nivel liceal.
La Şcoala Gimnazială Nr.2, Videle, cercurile de arte plastice si religie au avut ca temă comună ,,Icoana” din perspectiva celor două arte. Lecţia a debutat cu rugăciune, doi elevi au prezentat un material power point cu istoria icoanei, iconografiei, din dubla perspectivă desen-religie. Icoana este un mijloc de legătură între persoana prezentată şi credincios. Ce transmit chipurile sfintilor, ce înfăţişează icoana, se inspiră din cultul Bisericii, sunt o mărturie a cuvântului lui Dumnezeu, ce sunt idolii, care au fost primele icoane, citirea icoanei şi semnificaţia culorilor, ce spune tradiţia ortodoxă de la Sf. Evanghelist Luca, fondatorul iconografiei creştine… sunt temele abordate în cadrul plăcut organizat de gazdele noastre. Elevii claselor V-VIII au realizat icoane pe diferite suporturi, sticlă, lemn, hârtie, acestia dovedind că au însuşite abilităţile, priceperile şi deprinderile tehnicilor respective, prin acurateţea lucrărilor realizate. O mică expoziţie ne-a încântat privirile, iar colegii au putut să-şi exprime liber impresiile participând activ la reuşita unei întâlniri de valoare artistică şi religioasă.
La Şcoala Gimnazială ,, Mihai Viteazul” din Alexandria a avut loc cercul de matematică cu tema ,,Forma-element de comunicare interdisciplinară”, elevii şcolii noastre preocupându-se să arate cunoştinţe comune dobândite la orele de matematică, informatică, desen. Cu ocazia aceasta catedra de desen venind în ilustrarea diferitelor tehnici şi metode folosite potrivit vârstelor elevilor, cu o expoziţie inedită de desene cu efect cinetic, cu forme plane dar şi cu volume simetrice sau asimetrice, cu perspective, cu suprapunere grafică de forme armonios asamblate în compoziţii decorative, pe game cromatice alese de elevi.
În ultimul timp s-a ales abordarea interdisciplinară a cercurilor profesorilor, dat fiind că disciplinele sunt complementare şi duc la o mai bună şi facilă înţelegere a termenilor cu valori multiple. Nu numai elevilor le-a făcut o reală plăcere acest gen de colaborare, ci şi dascălilor lor, fiecare învăţând de la fiecare!
PROF. ED. PLASTICĂ,
CRISTIANA -MIHAELA PURCĂREA