Implementarea proiectului „Sprijin educaţional, pe baza de tichete sociale pe suport electronic, pentru elevii cei mai dezavantajaţi”, finanţat în cadrul Programului Operaţional Ajutorarea Persoanelor Dezavantajate (POAD) 2014-2020, a fost analizată, joi, de reprezentanţii Ministerului Proiectelor şi Investiţiilor Europene (MIPE) cu cei ai Ministerului Educaţiei şi ai inspectoratelor şcolare de la nivelul celor 42 de judeţe. Obiectivul principal al proiectului îl reprezintă prevenirea abandonului şcolar şi îmbunătăţirea condiţiilor de frecventare a şcolii sau grădiniţei de către copiii cei mai dezavantajaţi din învăţământul de stat primar şi gimnazial. În cadrul întâlnirii, au fost dezbătute detalii importante referitoare la pregătirea şi implementarea proiectului, precum: paşii de parcurs în vederea emiterii cardurilor prin intermediul cărora vor fi acordate tichetele sociale pentru sprijin educaţional, stabilirea categoriilor de produse care pot fi achiziţionate, modalitatea de distribuire a cardurilor către destinatarii finali, documentele necesare pentru distribuirea acestora. Astfel, s-a stabilit ca până la finalul lunii martie 2022 cardurile să fie transmise către Inspectoratele Şcolare Judeţene, urmând ca în luna aprilie să înceapă distribuirea lor către beneficiarii finali, inclusiv să fie virate pe carduri sumele alocate pentru anul şcolar în curs. În total, 235.000 de elevi din învăţământul preşcolar, primar şi gimnazial, care riscă să abandoneze şcoala din cauza condiţiilor sociale vor primi anul aceste câte 500 de lei. Banii vor fi viraţi pe un card în luna aprilie, anunţă ministerul investiţiilor şi proiectelor europene. Vor putea cumpăra cu aceşti bani caiete, stilouri, articole pentru pictură, ghiozdane şi alte instrumente necesare pentru activitatea şcolară, precum şi articole de vestimentaţie.