10.6 C
Judeţul Teleorman
vineri, aprilie 16, 2021

CERCUL PEDAGOGIC ONLINE

Articole noi

24 de localități, din Teleorman, în scenariul ROȘU. În 14 comune, rata de incidență este 0

Conform ultimelor date publicate astăzi de către Direcție de Sănătate Publică Teleorman, 24 de localități din județ sunt în...

Un bărbat din Conțești, prins în trafic cu permis FALS. „Șoferul” a fost oprit pentru depășirea limitei de viteză

Polițiștii din cadrul Poliției Orașului Zimnicea au reținut un bărbat în vârstă de 44 de ani din comuna Conțești,...

De la începutul anului, 1.540 de teleormăneni şi-au găsit un loc de muncă cu sprijinul AJOFM

În perioada ianuarie-martie 2021, ca urmare a implementării Programului Naţional de Ocupare a Forţei de Muncă, prin intermediul AJOFM...
Info TRhttps://infotr.ro
Stiri, reportaje, anchete si informații din Teleorman.

Dacă şcoala se desfăşoară online, şi cercurile pedagogice ale profesorilor se desfăşoară tot aşa! Am susţinut o frumoasă şi binevenită activitate pe care o împărtăşesc cu dumneavoastră, cititorii activităţilor educative pe care le desfăşor cu emoţie şi bucurie, de câte ori e nevoie, astfel încât arta s-o simţim vie!
Profesorii de arte plastice din judeţul nostru şi-au dat întâlnire luni, 07.12.2020, în mediul online, prima dată împreună, după mai multe luni de pandemie şi de consecinţele atrase de apariţia acesteia în vieţile noastre. Bucuria revederii a fost mare, activităţile acestea fiind cele care ne aduceau împreună pentru a mai împărtăşi din experienţa la catedră şi de a crea puntea de legătură dintre noi, profesorii de arte.
Tema pe care am propus-o şi am dezbătut-o a fost intitulată sugestiv ,,Ora de desen în online”. Fiecare coleg/colegă şi-a spus impresiile despre actul educativ în general, şi despre cel al educaţiei plastice, în special.Metodele şi procedeele prin care recurge fiecare pentru a conduce lecţia de desen în ora online sunt diverse, cu atât mai mult cu cât avem de-a face cu problemele tehnice tot mai dese în mediul rural (net-ul căzut, lipsa tabletelor sau al altui dispozitiv pentru a se conecta al elevilor, lipsa materialelor de lucru, a spaţiului din cadrul familiei etc.) Fiecare profesor a întâmpinat dificultăţi cărora le-a făcut faţă într-o manieră personală. Cu toţii am fost de acord că trebuie să mişcăm emoţional elevii pentru a-i determina să lucreze cu plăcere şi pentru a preveni absenteismul de la ore. De asemenea, trebuie încurajaţi să lucreze cu orice mijloace la îndemână, să lucreze chiar implicând şi anumiţi membri ai familiei spre a încuraja abilităţile practice, lucrul manual. Revenim uşor spre obiceiuri şi tradiţii şi perpetuarea lor în timpul pandemiei.
Educaţia online este grea pentru toată lumea. Cei trei factori implicaţi elevi-părinţi-profesori sunt deja epuizaţi de ceea ce presupune şcoala online. Ore multe la calculator, ochii care privesc în obiectivul care a devenit prea mic pentru cât de mult stăm îndreptaţi către acesta. Izolarea, nemişcarea, aerul pe care îl respirăm doar din casele noastre care, oricât ar fi de aerisite, nu se compară cu stilul sănătos de viaţă pe care îl duceam înainte de pandemie. Orele de educaţie plastică vin să îi ajute pe elevi să creeze liberi, să îi motiveze să meargă mai departe. Să îşi ajute semenii, familia, cu mesajele de încurajare pe care le conţin desenele lor, să le însenineze zilele, viaţa, cu explozia de culoare şi cu frumuseţea purităţii sufletelor lor transpuse în creaţiile plastice. Originale sunt prin felul în care fiecare elev percepe informaţia, dar şi prin maniera personală în care se abordează orice temă plastică, indifferent de subiect.
Am concluzionat că pe toţi ne preocupă să motivăm copiii să participle cu drag la activităţile propuse de noi. Să îi încurajăm în aceste vremuri tulburi, să îşi susţină familiile, prietenii, cunoştinţele, chiar şi aşa, online şi sperând optimist spre viitor.
Ceea ce ne-am mai dori noi, profesorii de arte plastice, ar fi ca în şcoli să se susţină predarea acestui domeniu frumos şi creativ, copiii având nevoie acum mai mult decât oricând, de gândire creatoare transpusă în imagini, de încurajări de a exprima prin imagini ceea ce prin cuvinte poate că nu îndrăznesc sau nu se pot exprima emoţional. Acest domeniu creativ fiind unul de dezvoltare personală, acum, în vremea pandemiei, e imperios necesar să comunicăm prin artă, prin imagini, să vorbim ,,cu ochii”, cum spunea o elevă de-a mea, să ne înţelegem ,,din ochi”, cum spunea alt elev de-al meu în afişele realizate la clasa online.
Terapia prin artă nu va da greş! Lăsaţi copiii să se bucure de copilărie prin educaţie asistată de profesori dedicaţi meseriei lor, dar şi copiilor din şcolile teleormănene! Sufletul reflectat în orice desen este cel al copiilor, putem citi trăirile lor şi să acţionăm când sufletul e bolnav, cu dragoste, aplecare şi dăruire. Iar în această perioadă tristă a omenirii, bine ar fi să îi atragem şi pe părinţii lor în jocul nostru! Este tot ce putem face pentru semenii noştri, un strop de bunătate şi lumină.
Grupul profesorilor de arte plastice din judeţul nostru vă urează sărbători pline de culoare şi imaginaţie creatoare alături de copiii noştri talentaţi!

PROFESOR DE EDUCAŢIE PLASTICĂ, RESPONSABIL DE CERC PEDAGOGIC,
PURCĂREA CRISTIANA-MIHAELA
GRAD DIDACTIC I
ŞCOALA GIMNAZIALĂ ,,ŞTEFAN CEL MARE”, ALEXANDRIA

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

Recente

24 de localități, din Teleorman, în scenariul ROȘU. În 14 comune, rata de incidență este 0

Conform ultimelor date publicate astăzi de către Direcție de Sănătate Publică Teleorman, 24 de localități din județ sunt în...

Articole similare